میراشه : به ورزش همگانی علی الخصوص دوچرخه سواری توجه داشته و حتماً کمک خواهیم کرد

مهندس میراشه ، مدیر منطقه نمونه گردشگری ملی فدک و مهندس نوری ، مدیر دهکده طبیعت بوستان ملی فدک در جلسه صبح امروز هیأت دوچرخه سواری استان قزوین حاضر شدند .

پیش از ظهر دیروز سه شنبه ۲۱ دیماه سال ۱۴۰۰ جلسه هیات دوچرخه سواری استان قزوین با دو مهمان ویژه در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد .
ابتدای این جلسه دکتر آصفی ، رئیس هیأت دوچرخه سواری و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از همکاری بسیار خوب مهندس میراشه در برگزاری مسابقات کوهستان علی الخصوص مرحله اول لیگ کشور به مناسبت گرامیداشت مرحوم استاد علیرضا ژاله اولین وارد کننده و دوچرخه سوار کوهستان در ایران تقدیر و تشکر کرده خواستار ادامه این همکاری‌ها شد .
او یکی از راه های جذب دوچرخه سواران مستعد برای ورزش های قهرمانی را برگزاری مسابقات دانست و با همین تاکید بیان داشت:
ما می توانیم با برگزاری مسابقات مختلف و برگزاری اردوهای دوچرخه سواری نه تنها این ورزش را رونق داده بلکه نسبت به جذب دوچرخه سواران گردشگر و به طبع آن به صنعت گردشگری نیز کمک شایانی کرده باشیم .
سپس استاد میرزایی، رئیس کمیته فنی کوهستان هیأت دوچرخه قزوین با اشاره با تشکر از همکاری های بعمل آمده تاکید کرد : که با برگزاری مسابقات هیچگونه آسیبی به فضای موجود و محیط زیست نخواهیم زد .
خانم پور حیدری ، نایب رئیس هیأت دوچرخه سواری هم ضمن تشکر از پذیرش دعوت حضور در جلسه توسط آقایان میراشه و نوری از همکاری های مبذوله در این چند سال تقدیر کرد و بیان داشت: 
حمایت از برگزاری مسابقات در بوستان ملی باراجین و پارک جنگلی فدک می تواند به جذب گردشگران و قهرمانان دوچرخه سواری کمک کرده و در مجموع به جذب بالایی از گردشگران منتهی شود .
مهندس خداداده ، عضو هیأت رئیسه این هیأت هم با اشاره به اینکه ؛ اولین فرد و اولین دوچرخه سواری کوهستان در کشور از قزوین و توسط استاد فقید علیرضا ژاله شروع شد از توانمندی و ظرفیت های موجود در استان قزوین بعنوان قابلیت های برجسته برای برگزاری مسابقات ذکر کرد و با اشاره به برگزاری مسابقات ملی و فراملی در سال های گذشته اظهار کرد: 
ما می توانیم با همکاری تنگاتنگ همانند گذشته در صدد تکرار این رویدادهای موثر کشور با محوریت در استان قزوین باشیم و از این طریق به اعتلای دوچرخه سواری کوهستان کمک کرده و از این طریق بر تعداد ورزشکاران دوچرخه سوار بیافزاییم .
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر برگزاری اردوهای تیم ملی در سال های قبل و همچنین رضایت مسؤلان فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران ، ابراز امیدواری کرد که انشاالله بتوانیم با ادامه این همکاری ها طی سال اینده نیز میزبان چنین اردوهایی در قزوین باشیم .
مهندس ستاری ، رئیس کمیته برنامه ریزی هیأت هم با نام بردن از محاسن چنین منطقه ای در استان قزوین به :
نقطه دسترسی خوب و آسان ، پوشش گیاهی مناسب، دسترسی به امکانات و نزدیکی به امکانات شهری بعنوان نقاط خوب و موثر برای برگزاری مسابقات کوهستان اشاره کرد و پیشنهاد کرد می توانیم با احداث دو پیست کراس کانتری مبتدی و حرفه ای  نسبت به جذب استعداد های جدید و حفظ دوچرخه سواران حرفه ای کمک کنیم .
در ادامه این نشست مهندس نوری ، مدیر دهکده طبیعت هم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جلسه بیان داشت که:
با توجه به سوابق ورزشی شخصی و داشتن تجربه در ورزش پیشنهاد می دهم ؛ هیأت دوچرخه سواری نسبت به ایجاد مدرسه دوچرخه سواری  اقدام نماید .
وی در ادامه توضیح داد که می توانیم با تشکیل کمیته اولیائ (حامیان مالی ، معنوی و تجربی ) مرکب از قهرمانان ، همشهریان علاقه مند که توانایی مالی مناسبی دارند برای ادامه فعالیت های بهتر اقدام نماییم .
او همچنین با دخیل کردن شرکت ها و کارگاه های تولید دوچرخه در این کمیته بیان داشت ؛ با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های منطقه و سرسبزی فضای عمومی می توانیم مسابقات را با کیفیت بالا تری برگزار کنیم .
مهندس میراشه، مدیر منطقه نمونه گردشگری ملی باراجین و پارک جنگلی فدک هم با بیان خاطرات و فراز و نشیب های بسیار زیاد در چگونگی شکل گیری و ایجاد منطقه باراجین و پارک ملی فدک داشتن امنیت خوب این منطقه را یکی از ظرفیت های خوب دانست و بیان داشت :
وقتی می بینم که ورزشکاران و دوچرخه سواران در ساعات مختلف شبانه روز از محیط فعلی این منطقه استفاده می کنند خوشحالیم دو چندان شده و به زحمات بیش از بیست سال همکارانم افتخار می کنم .
او ظرفیت ایجاد شغل و کاهش بیکاری را از محاسن این مناطق ذکر کرد و ابراز کرد که : با ایجاد چنین فضاهایی می توانیم نسبت به رونق گردشگر و افزایش زمینه های ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جامعه مفید فایده باشیم . 
میراشه با تاکید بر اخذ مجوزهای لازم و مصوبات صادره برای ایجاد منطقه ای مشابه در ارتفاعات کامان گفت :  انشاالله و با همکاری همه نهادها و سازمان ها و دستگاه های مرتبط بتوانیم ظرف سال های آتی شرایط گردشگری را بیش از پیش در استان قزوین فراهم کنیم و به همه هیأت های ورزشی علی الخصوص دوچرخه سواری ، کوه پیمایی و .... توصیه می کنم با ایجاد فضایی مناسب و طراحی قابل دسترسی ما را برای فضایی خانوادگی_ ورزشی یاری و مساعدت کنند و بعبارت دیگر از همین الان هیأت دوچرخه سواری پیش بینی ایجاد پیست های تخصصی خود را پیشنهاد دهد و ما هم قطعاً کمک و مساعدت خواهیم کرد .
او خاطرنشان کرد ؛
حرمت متولی را صاحب خانه باید نگاه دارد و حرمت این منطقه هم درختان  آن هست که انتظار داریم در برگزاری مسابقات حفظ گردد .
وی ادامه داد ؛
 ما برای اعتلای ورزش علی الخصوص دوچرخه سواری نه تنها همکاری بلکه در انجام مسابقات و .... کمک هم خواهیم کرد . 
ما با داشتن امکانات خاص و ماشین آلات تخصصی بدون آسیب رساندن به منطقه می توانیم هیأت دوچرخه سواری را در نیل به اهداف خود علی الخصوص احداث پیست های مناسب و استاندارد مساعدت نماییم .
 ما به ورزش همگانی علی الخصوص دوچرخه سواری نگاه ویژه ای داشته و قطعاً و یقیناً به آن کمک خواهیم کرد .
یادآور می شود :
 بوستان  ۱۴۰۰ هکتاری فدک قزوین که در شمال این شهر و از اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه ۸۰ از سوی شهرداری در قزوین و در یکی از نقاط خوش آب و هوا برای  شهروندان و به خصوص گردشگران جانمایی و احداث شده  و یکی از معدود پارک های بزرگ کشور محسوب می‌شود که در نوع خود بی نظیر بوده و طی سال‌های گذشته نیز مورد توجه شهروندان و به خصوص ورزشکاران و دوچرخه سواران ، مسافران و گردشگرانی قرار گرفته است.
 قزوینی، روابط عمومی هیأت دوچرخه سواری استان قزوین

  • 11:14
  • 1400/10/22
  • 30895