ناطقی: به کسب مدال در بازی‌های آسیایی خوشبین هستم

رکابزن باتجربه تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران گفت: معتقدم دوچرخه‌سواری باید با تیمی کامل به بازی‌های آسیایی اعزام شود، چرا که شانس مدال بالایی در تک تک مواد داریم

به گزارش روابط عممی فدراسیون دوچرخه سواری، مهدی ناطقی درباره ارزیابی‌اش از اردوی دو هفته‌ای تیم ملی دوچرخه‌سواری استقامت و نیمه استقامت ایران در جزیره کیش، اظهار داشت: اردوی کیش دومین اردویی بود که پس از اردوی بسیار خوب و باکیفیت قشم داشتیم. هدف اول از برگزاری این اردو‌ها حضور قدرتمند در مسابقات پیست قهرمانی آسیا در دهلی‌نو بود که در نهایت به دلیل شرایط نامساعد کرونایی در هند به تعویق افتاد. به همین دلیل اولویت و هدف اصلی تیم ملی دوچرخه‌سواری حضور شایسته در مسابقات جاده قهرمانی آسیا در تاجیکستان است. شرایط و سطح کیفی اردو خیلی خوب بود و از زحمات فدراسیون، کادرفنی و منطقه آزاد کیش تشکر می‌کنم.

وی افزود: خوشبختانه شرایط آب و هوایی هم عالی بود و رکابزنان هم پیشرفت خود را دیدند و هم از رکورد‌هایی که داشتند، راضی بودند. تمرینات در عین پرفشار بودن، منظم، باکیفیت و به اندازه برگزار شد و فضای دوستانه بسیار خوبی هم در اردو وجود داشت. فدراسیون دوچرخه‌سواری در مدت اخیر وضعیت مالی خوبی نداشته، اما با این وجود اجازه نداده‌اند که این سختی‌ها به رکابزنان تحمیل شود. ان‌شاءالله بتوانیم با یک نتیجه خوب زحمات همه کسانی که تلاش می‌کنند را جبران کنیم.

این رکابزن باتجربه در مورد وضعیت اعزام تیم ملی دوچرخه‌سواری به بازی‌های آسیایی هانگژو باتوجه به نتایج ضعیف دوره گذشته در جاکارتا، تصریح کرد: در حال حاضر دوچرخه‌سواری ایران مانند بمبی عمل نکرده است؛ منظورم از این تشبیه اینست که در حال حاضر آنچنان استعداد‌های با انگیزه‌ای در تمامی رده‌های سنی داریم که مترصد فرصت برای درخشش در تور‌ها و مسابقات مهم هستند. بزرگترین اشتباه این است که برای اعزام به هانگژو به نتایج دوره پیش بازی‌های آسیایی در جاکارتا رجوع کنند. نباید به خاطر یک دوره نتایج ضعیف به رشته پر مدالی همچون دوچرخه‌سواری بی‌اهمیت شد.

وی تاکید کرد: دوچرخه‌سواری باید با تیمی کامل اعزام شود، چرا که شانس مدال بالایی در تک تک مواد داریم و به نظرم حتی در ماده چهار تیمی که خیلی‌ها معتقدند شانسی نداریم، اگر از همین الان شروع کنیم قطعاً می‌توانیم برای مدال بجنگیم. با این کادرفنی خوب و بادانش و همچنین نفرات با انگیزه و آماده‌ای که داریم بسیار به کسب مدال در بازی‌های آسیایی خوشبین هستم. وزیر ورزش فردی ورزشکار و قهرمان یکی از رشته‌های مادر بوده است و کاملاً با دغدغه‌های ورزشکاران آشناست و به نظرم با نگاه حمایتی به دوچرخه‌سواری نگاه خواهد شد.

ناطقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه حمایتی داشته باشند، دوچرخه‌سواری جواب حمایت‌ها را خواهد داد و این رشته به روز‌های اوج خود نزدیک‌تر از گذشته است. تیم ملی دوچرخه‌سواری نباید چوب نتایج ضعیف دوره گذشته را بخورد تا مبادا این استعداد‌های این جوانان به دلیل بی‌انگیزگی بسوزد.

گفتگو از حامد حسین زاده

  • 10:20
  • 1400/11/02
  • 27322