تجلیل از بانوان دوچرخه سواری در همایش معرفی بانوی اخلاق ورزش کشور

صبح امروز همایش معرفی بانوی اخلاق ورزش کشور، توسط کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، مسئولین کمیسیون‌های 17 گانه کمیته ملی المپیک، روسا و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی، پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، دکتر صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیک ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و خیر مقدم به حاضرین، انگیزه زنان در جامعه و در زمینه منزلت خواهی، عدالت جویی، اخلاق محوری و کسب سکوهای قهرمانی را با بیان نکاتی در مبحث جامعه شناختی تشریح کرد.
وی حضور زنان، به عنوان نیمی از جامعه را از مهمترین ملزومات طی کردن فرآیند مسیر توسعه ملی عنوان کرد و گفت: باید به یک اصل وفادار باشیم و آن اینکه هیچگاه قطار توسعه در ایران به مقصد نخواهد رسید مگر با حضور و مشارکت شما زنان این سرزمین که می توانید پرچمدار نشاط، غرور و هویت ملی باشید.
رئیس کمیته ملی المپیک اخلاق را مهمترین سرمایه بشری و شاخصه اصلی ایران اسلامی عنوان کرد و در ادامه مباحثی را در خصوص اخلاق ورزشی بیان کرد.
وی ابراز داشت: اخلاق نشان دهنده هویت فرهنگی ما است و هدف اساسی انقلاب اسلامی، همانا حاکمیت اخلاق است و چارچوب های اصلی نظام اسلامی هرگز از آن دور نخواهد بود چنانچه همواره شاهد در اوج بودن شاخص های اخلاقی در آن هستیم.
دکتر صالحی امیری، ایثار، صبر، راستگویی، مدارا و سازگاری را از ده ها خصلت نیکو و ویژگی جامعه ایران در دهه اول انقلاب عنوان کرد و افزود: نیاز اصلی جامعه امروز، اخلاق مداری است و این هویت اصلی ما در سالهای اخیر با چالش هایی مواجه شده است.
وی احساس امنیت، رضایتمندی، اعتماد، خانواده مستحکم و سلامت اجتماعی را از شاخصه های اصلی زیست محیطی عنوان کرد و گفت: اقدام شایسته امروز کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک برای معرفی زنان ورزشکار اخلاق مدار، جای تقدیر و تشکر دارد.
دکتر صالحی امیری در ادامه افزود: گسترش روح انسانیت و اخلاق از مهمترین وظایف زنان اسوه و الگوی ما است. ما نیز باید به مفاخر و سرمایه های فرهنگی خود افتخار کنیم و با کمک نسل جوان و تداوم راه این اسوه‌ها، مفاخر و زنان فرهیخته، قله های موفقیت را فتح کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: در جامعه اخلاق محور، اعتماد، روابط انسانی و تقدم منافع جمعی به منافع فردی حاکم است و در این جوامع انسان ها عدالت جو هستند.
لازم به ذکر است در پایان این همایش، از یک مربی و یک ورزشکار برتر اخلاق 47 فدراسیون ورزشی به شرح زیر، با اهدای لوحی تقدیر شد که از فدراسیون دوچرخه سواری سرکار خانم ریحانه طالبی و فروزان عبداللهی عرب حضور داشتند. خانم ساکی نایب رییس فدراسیون دوچرخه سواری نیز در این مراسم حضور داشتند.
 

  • 12:36
  • 1400/11/12
  • 14114