صعود هجده پله ای تیم ملی ایران در رنکینگ جهانی

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI آخرین رنکینگ جاده را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخ سواری و بنابر اعلام کمیته روابط بین الملل فدراسیون، در تازه ترین رده بندی اعلام شده توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI در روز 29 ماه مارچ برابر با نهم فروردین 1401 می باشد، تیم های ملی ایران صعود قابل توجهی در جدول رده بندی داشته اند. در این رده بندی، بلژیک با حفظ رتبه اول ماه گذشته، با 14092.33 امتیاز در صدر رده بندی کشورهای عضو UCI  قرار گرفته است. اسلوونی بدون تغییر نسبت به ماه قبل، همچنان با 13827 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. فرانسه  با یک پله صعود جایگاه سوم رده بندی را که ماه قبل در اختیار ایتالیا بود تصاحب کرده است. ایتالیا، انگلیس و هلند در رتبه های چهارم تا ششم قرار دارند. 

تیم ملی مردان ایران با 18 پله صعود در این رده بندی با 298 امتیاز، در جایگاه شصت و سوم جهانی قرار گرفته است. این در حالی است که در رده بندی آسیایی، ایران به رغم صعود قابل توجه در رده هشتم آسیا قرار گرفته است. 

در رده بندی بانوان نیز، تیم ملی ایران با 226 امتیاز و با دوازده پله صعود نسبت به ماه قبل در رده ی 49 جهان ایستاد. تیم هلند در رده بندی بانوان با 16034.66 امتیاز در صدر رده بندی ماهیانه UCI قرار دارد.

در رده بندی انفرادی آسیا، آلکسی لوتشنکو از قزاقستان با 1393 امتیاز در رده اول آسیا قرار دارد. جامباجامتس سایین بایار از کشور مغولستان با 404 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. در رده بندی انفرادی سعید صفرزاده بهترین دوچرخه سوار ایران محسوب می شود و با 80 امتیاز در رده ی 19 قرار دارد. علی لبیب در رده 51، میرصمد پورسیدی 52، بهنام آرین 58 , محمد گنج خانلو نیز در رتبه 62 قرار گرفته اند.

در رده بندی باشگاهی (تیم های کنتی ننتال)، تیم دانشگاه آزاد تبریز بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده ششم قاره قرار گرفته است. این تیم 123 امتیاز تا بدین جای فصل اندوخته است. تیم تاشکند سیتی با 11 پله صعود که به دلیل عملکرد خیره کننده دوچرخه سواران ملی پوش این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا صورت گرفته است با 266 امتیاز بعد از تیم ترنگانو پلی گان مالزی در رده دوم آسیا قرار گرفته است.

تیم آرویچ شرق امیدنیا نیز در رده 19 تیم های کنتی ننتال آسیا قرار دارد.
 

 

  • 13:28
  • 1401/01/14
  • 8035