هاشم‌کندی: با تأخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری به مشکل می‌خوریم

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در پایان سال میلادی ۲۰۲۲ به رکابزن اول رنکینگ جاده در بخش مردان طی مراسمی کاپ اهدا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به این که چرا با وجود گذشت بیش از ۴۵ روز از تایید صلاحیت مدیریتی کاندیداهای فدراسیون دوچرخه‌سواری تایید صلاحیت‌های نهایی اعلام نشده، اظهار داشت: روند برگزاری انتخابات کاملا خارج از دست فدراسیون است و در این باره باید وزارت ورزش پس از اخذ تایید صلاحیت مدیران از نهادهای نظارتی، لیست کاندیداهای نهایی را اعلام کند. با توجه به نوع نگاهی که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در سال‌های اخیر به ایران داشته و از آنجایی که به تازگی با تایید اساسنامه توانسته‌ایم نگاه اتحادیه جهانی به ایران را مثبت کنیم، باید هر چه سریع‌تر انتخابات برگزار و رییس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری مشخص شود.

وی افزود: در صورت تأخیر بیشتر در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری قطعا در آینده با اتحادیه جهانی به مشکل خواهیم خورد. زمانی که مشکلات اساسنامه بود با دلایل منطقی اتحادیه جهانی را قانع می‌‌کردیم، اما در حال حاضر با تأخیر بیشتر در برگزاری انتخابات و اداره فدراسیون با سرپرستی، نمی‌توانیم دلیل قانع کننده‌ای برای اقناع اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری بیاوریم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد برگزاری جلسه رسیدگی به اتفاقات مربوط به اشتباهات سرپرست تیم کوهستان در قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: این جلسه هفته قبل برگزار شد و در آنجا شهبازی، به عنوان سرپرست تیم ملی کوهستان در مسابقات قهرمانی آسیا توضیحات خود را ارائه داد. شهبازی ضمن اشاره به اینکه برخی مشکلات داوری در بروز این اشتباهات تاثیر داشت، اعلام کرد که اشتباهاتی صورت گرفته است. بالاخره عملکردی که یک مسئول در هر بخشی در مسابقات ورزشی بر عهده دارد، در کارنامه و رزومه وی ثبت می‌شود. شهبازی هم تمام تلاش خود را کرده بود، اما نباید از برخی محدودیت‌ها و مشکلات در بروز این اتفاقات غافل بود.

هاشم‌کندی تصریح کرد: با توجه به نوع اتفاقات رخ داده جریمه انضباطی برای شهبازی در نظر گرفته نشده، اما قطعا این عملکرد وی در اعزام‌های بعدی کنار تیم‌های ملی محدودیت‌های را برای وی در پی خواهد داشت. پرتوآذر هم حق داشت که ناراحت باشد، اما رخ دادن چنین اتفاق‌هایی در رشته‌ای مانند دوچرخه‌سواری طبیعی است.

وی با اشاره به مسابقات پیش‌رو، اظهار کرد: آخرین مرحله لیگ جاده در جزیره کیش برگزار خواهد شد و در نظر داریم در پایان این مسابقات اختتامیه خوبی گرفته شود. همچنین در پایان سال میلادی ۲۰۲۲ به رکابزن اول رنکینگ جاده در بخش مردان طی مراسمی کاپ اهدا خواهد شد. باتوجه به اینکه امتیازات در بخش بانوان و دیگر رده‌های سنی به دقت بخش مردان نبود، تصمیم بر این شد تا نفرات برتر رنکینگ دیگر ماده‌ها و بخش‌ها از سال آینده معرفی شوند.

هاشم‌کندی در پایان گفت: این اقدام فدراسیون دوچرخه‌سواری در جهت برندسازی برای رکابزنان و تیم‌های باشگاهی انجام می‌گیرد و به نظرم با توسعه چنین مراسمی می‌توانیم به برند شدن رکابزنان کمک کنیم و ان‌شاءالله در سال‌های آینده با جذب اسپانسرها و باشگاه‌ها بتوانیم مراسمی به مراتب باشکوه‌تر از امسال برای همه ماده‌ها و رشته‌ها بگیریم.

  • 11:37
  • 1401/08/15
  • 46341