گفت وگو با رئیس هیات دوچرخه سواری ایلام :

پولاب : ایلام استحقاق داشتن یک تیم لیگ برتری را دارد

استان ایلام همواره دوچرخه سواران زیادی در سطح تیم ملی داشته و پتانسیل خوبی برای رشد در این رشته دارد اما این استعدادها نیاز به حمایت هایی از طرف فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان دارد.


یوسف پولاب رئیس هیات دوچرخه سواری استان ایلام در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: ما در سال گذشته مسابقات و همایش های مختلفی را در سطح استان برگزار کردیم.  بازسازی هیات دوچرخه سواری استان ، برگزاری پویش هفتگی دوچرخه سواری ، بزرگ همایش دوچرخه سواری عمومی به مناسبت ایام مبارکه دهه فجر ، برگزاری مسابقات بانوان استان ، خرید 10دستگاه دوچرخه ، فعال سازی هیات دو شهرستان دره شهر و ایوان ، برگزاری همایش عمومی در شهرستان ها و شرکت در شرکت در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون از جمله اقدامات هیات استان در سال گذشته می باشد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات خوب ما در سال ۹۸ امضا تفاهم نامه با هیات همگانی و سه گانه جهت همکاری در همایش ها و مسابقات بود. موضوعی که واقعا در جهت توسعه و فرهنگ دوچرخه سورای و جذب مخاطبان موثر بود.

پولاب در ادامه خاطر نشان کرد: البته عملکرد ما فقط به موارد اشاره شده خلاصه نمی شود. در بحث استعدادیابی در راستای اهداف فدراسیون ما با آموزش و پرورش استان توافق نامه ای را امضا کردیم که بحث استعدادیابی را در سطح مدارس استان و شهرستان اجرایی کنیم.

رئیس دوچرخه سواری هیات ایلام در ادامه اظهار داشت: ما مشکلات زیادی در ایلام داریم . مشکل اصلی ورزشکار ما نداشتن محل تمرین مناسب مخصوصا نداشتن پیست دوچرخه سواری است . نبود زیرساخت های این رشته در استان و نبود اسپانسرها و شرکت های خصوصی در ورزش دوچرخه سواری باعث شده تا نتوانیم جذب حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: امسال هنوز بدلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته ایم برنامه ای را اجرا کنیم . انشاالله در آینده نزدیک طبق برنامه ریزی که  داریم مسابقات و همایش ها را برگزار خواهیم کرد. طبق صحبت هایی که با آقای قمری سال گذشته داشتیم ، قرار شد اردو تیم ملی کوهستان رو در استان ایلام برگزار کنیم که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه لغو شد و انشاالله در آینده برنامه هایی برای برگزاری اردوی تیم ملی را در این استان داریم. استان ایلام همواره ورزشکارانی در سطح تیم ملی داشته و پتانسیل خوبی برای رشد در این رشته دارد اما این استعداد ها نیاز به حمایت هایی از طرف فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان دارد.

پولاب در خاتمه خاطر نشان کرد: بنده خودم از بدنه دوچرخه سواری هستم و سالها در این رشته زحمت کشیدم و دوست دارم شهر ایلام به حق خود که داشتن تیم باشگاهی در لیگ برتراست و از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد. این هیات در سال‌های گذشته توانسته در رده‌های سنی مختلف جایگاه‌های خوب و مناسبی را کسب نماید و با برنامه ریزی مناسب این پتانسیل را دارد که در آینده ای نزدیک با یک تیم به کوران رقابت‌ها بازگردد .

  • 15:50
  • 1399/04/10
  • 27463