دیدار صمیمانه رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با شهردار منطقه ۱۷

قمری: منطقه 17 ظرفیت بالا برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری دارد / کلهری : هدفمان کم کردن ضرورت استفاده از خودرو و اختصاص مسیر به دوچرخه سواران است

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در جریان دیدار با شهردار منطقه 17 تهران، به استفاده از ظرفیت های منطقه 17 برای برگزاری مسابقات، همایش ها و اردو های تیم های ملی دوچرخه سواری اشاره و برامضای یک تفاهم نامه بین طرفین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، محمود کلهری شهردار منطقه 17 در جریان جلسه با رئیس فدراسیون دوچرخه سواری و هیات همراه با اشاره به تاکید شهردار تهران بر استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری گفت: ما در نواحی شهرداران را مکلف به استفاده از دوچرخه کردیم که با استقبال آنها روبرو شده و در سرکشی های میدانی از این وسیله استفاده می کنند و این برای فدراسیون دوچرخه سواری فرصت مغتنمی است که ورودی جدی به این امر داشته باشند.

شهردار منطقه 17 ادامه داد: استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مهم است.دوچرخه هم در حوزه سلامت و هم در مباحث شهری مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی ها و کاهش هزینه ها موثر است و وقتی وسیله ای این همه مزایا دارد ضروری است که زیر ساختهای لازم برای استفاده از آن فراهم شود.

کلهری با اشاره به اینکه منطقه 17 باید به بستری برای استفاده از وسیله دوچرخه تبدیل شود تاکید کرد: ما از تمامی ظرفیت ها برای توسعه دوچرخه سواری در منطقه استفاده کردیم، برای مثال دوچرخه هایی را تحویل آموزش و پرورش دادیم تا در مدارس به جای استفاده از سرویس ها با دوچرخه مسیر خانه تا مدرسه طی شود.

وی ادامه داد: اقداماتی در راستای ترویج دوچرخه سواری در منطقه صورت گرفته است که می توان به مسیرهای امن و اختصاصی و در اختیار گذاشتن بخشی از مسیر حرکت خودروها و معابر به مسیر ویژه تردد دوچرخه اشاره کرد. بخشی از برنامه ما این است که از ضرورت استفاده از خودرو کم کرده و مسیرهایی از تردد خودرو را تا حد امکان به دوچرخه اختصاص دهیم.

کلهری با استقبال از برگزاری مسابقات،همایش ها و اردوهای دوچرخه سواری در منطقه 17 اذعان داشت: هدف ما این است که دوچرخه سواری را در ایران، تهران و منطقه 17 جا بیندازیم و در این زمینه باید فرهنگ سازی ها صورت گرفته، بسترها فراهم شود و با برگزاری همایش ها،مسابقات و مسائل این چنینی موافقیم و آماده امضای هر گونه تفاهم نامه با فدراسیون دوچرخه سواری در این راستا هستیم.

در ادامه این جلسه خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری  به استفاده از ظرفیت های منطقه 17 برای برگزاری مسابقات، همایش ها و اردوهای تیم های ملی دوچرخه سواری اشاره و بر امضای یک تفاهم نامه بین طرفین تاکید کرد.

قمری با اشاره به دو مشکل مهم در مورد دوچرخه سواری در ایران گفت: مشکلات دوچرخه سواری در کشور به دو مورد مهم تقسیم می شود . یک مشکل در زیر ساخت است که در بعضی مناطق به شدت با این مورد مواجه هستیم و مشکلاتی را همواره برای دوچرخه سواران ما بهمراه دارد .دیگری در بحث فرهنگی است که هنوز در بین خانواده ها استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه جا نهادینه نشده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به شرایط اقلیمی ویژه منطقه 17 برای استفاده از دوچرخه خاطرنشان کرد:جمعیت بالا،تراکم زیاد و وضعیت مالی متوسط این منطقه بستر خوبی برای ترویج دوچرخه سواری است و جدا از این که به لحاظ وظیفه سازمانی باید در این راستا قدم برداریم از لحاظ وجدانی نیز باید به این منطقه کمک کنیم واگر بتوانیم هر شهروندی را به سمت دوچرخه سواری بکشانیم اقدام بزرگی رخ داده است.

وی با بیان اینکه این فدراسیون آمادگی دارد تا درکنار شهرداری تهران به توسعه ورزش  همگانی کمک کند، به برگزاری مسابقات و همایش ها در منطقه 17 اشاره کرد و افزود: می توان با در نظر گرفتن مسیری 10 کیلومتری با کمترین ترافیک و بیشترین جمعیت و رعایت مسائل پزشکی،بهداشتی،ایمنی و ترافیکی، مسابقات دوچرخه سواری را برگزار کرد و مردم را به سمت استفاده از این وسیله کشاند. در شرایطی که این روزها کرونا باعث شده تا بسیاری از روزها تحت تاثیر قرار بگیرد در دوچرخه سواری رعایت فاصله اجتماعی و دو متری ضروری است و برگزاری آن در این روزها هیچ مشکلی ندارد.

قمری از لزوم برگزاری همایش های ویژه دوچرخه سواری درمنطقه خبر داد و تاکید کرد: نباید شعارگونه رفتار کنیم بلکه باید با برگزاری همایش و دعوت از ورزشکاران ملی ،  بعد فرهنگ سازی دوچرخه سورای اقدامات موثری انجام دهیم.همچنین منطقه 17 می تواند با توجه به دسترسی های اتوبانی به محل مناسبی برای میزبانی اردوهای تیم های ملی نیز تبدیل شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان از امضای تفاهم نامه با شهرداری منطقه 17 تهبان استقبال کرد و گفت: برای این اتفاق لحظه شماری می کنیم و آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در تهران و منطقه 17 هستیم.

  • 15:06
  • 1399/05/07
  • 18542