دوچرخه سواری ایران اجازه حضور در قهرمانی جهان را ندارد!

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا به تعدادی از کشورها از جمله ایران اجازه حضور در مسابقات جاده قهرمانی جهان را نداده است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی جهان ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰(۳۰شهریور تا ۶مهر ) در سوئیس برگزار می شود. فدراسیون ایران برای حضور در این رقابت ها در خواست دعوتنامه کرده بود اما در این میان به نظر می رسد شرایط برای حضور رکابزنان ایرانی فراهم نباشد چراکه با توجه به شیوع ویروس کرونا اتحادیه جهانی دوچرخه سواری  اجازه حضور برخی از کشورها از جمله ایران را در این رقابتها صادر نکرده است. از طرفی زمانی که این اجازه صادر شود، ایرانی ها باید برای گرفتن ویزای سوئیس اقدام کنند که این مسئله هم زمان بر است و این در حالی است که تنها ۴۸ روز تا آغاز رقابتها باقی مانده است.

خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در این مورد به ایسنا گفت: ما درخواست دعوتنامه برای حضور در مسابقات داشتیم  که میزبان هم به ما دعوتنامه داد اما اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCI) به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد تنها کشورهای اتحادیه اروپا  و کشورهایی که از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارند فعلا در لیست مسابقات خواهند بود. کشورهایی هم که در مسابقات شرکت می کنند حتما باید یک طبقه از هتل را برای خود بگیرند که این مسئله هم بار مالی زیادی خواهد داشت.  

او ادامه داد: به نظر من با این شرایط اصلا قهرمانی جهان برگزار نمی شود. چراکه شاید حدود ۲۰ کشور فعلا اجازه حضور در مسابقات را دارند و دوم سوم کشور ها نمی توانند در مسابقات شرکت کنند. اگر در روزهای آینده ایران هم در لیست  شرکت کننده ها قرار بگیرد ما مسئله ویزا را داریم و  حداقل یک تا دو ماه زمان نیاز دارد تا ویزا دریافت کنیم. زمانی هم که به سوئیس برویم باید رکابزنان دو هفته در قرنطینه باشند. اکنون نیز باید منتظر باشیم ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

  • 15:58
  • 1399/05/13
  • 19818