مدیرکل ورزش و جوانان فارس مطرح کرد:

راه‌اندازی پیست دوچرخه سواری در کلانشهر شیراز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی /بیمه مربیان و ورزشکاران در دستور کار فراکسیون ورزش

مديركل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر حمايت از راه اندازي پيست دوچرخه سواري در كلانشهر شيراز و شهرستان‌هاي استان، پيشنهاد كرد از ظرفيت بخش خصوصي براي راه اندازي اين پيست ها طبق ماده ٢٧ با توجه به اينكه اين مهم داراي مصوبه و اعتبار ملي است، استفاده شود.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، حاجي زاده در ديدار با رئيس و هيئت رئيسه هيأت دوچرخه سواري فارس با اشاره به وجود برخي مشكلات در هيأت هاي ورزشي، گفت: مشكلات هيات ها در قالب يكي دو مورد نمي گنجد و برخي به عدم برنامه ريزي مناسب اين اداره كل باز مي گردد.

او ادامه داد: در راستاي حل اين مشكل اقدام به ايجاد برنامه اي مدون در قالب طرح آمايش كرده ايم كه اكنون در حال تهيه و تدوين است و بر اساس آن فعاليت هر هيات مشخص خواهد شد.

مديركل ورزش و جوانان فارس با بيان اينكه در جهت اجراي اين برنامه تفاهم نامه اي با هيأت هاي وررزشي منعقد خواهد شد، گفت: قطعا هيات ها نمي توانند تمام شهرستان ها را پوشش دهند به همين دليل بعد قهرماني را در پوشش شهرستان ها اولويت ها قرار مي دهند.

حاجي زاده علاوه بر برنامه محوري با رويكرد آمايش، قانونمداري را از دومين اولويت اقدامات پيش روي اداره كل متبوع در بخش هيأت ها عنوان كرد و گفت: در اين راستا لازم است صورت جلسه هيأت ها تنظيم شود، چرا كه نبود صورت جلسه خود يك معضل تبديل شده است.

او در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ظرفيت هاي خوبي در اين دوره از مجمع نمايندگان فارس وجود دارد ، گفت: از آنجا كه دكتر فروردين، نماينده مردم شهرستان هاي فيروزآباد، قير و كارزين و فراشبند، در فراكسيون ورزش مجلس حضور دارد، درخواست كرده ايم تا برنامه اي براي بيمه ورزشي مربيان و ورزشكاران تصويب كنند.

مديركل ورزش و جوانان فارس همچنين حمايت قاطع خود را از ورزش بانوان به دليل وجود محدوديت هايي در اين حوزه اعلام كرد و گفت: در صورتي كه امكان دوچرخه سواري زنان بدون ايجاد محدوديت در شيراز وجود داشته باشد، حمايت خواهيم كرد.

حاجي زاده با تصريح بر اينكه نمي توان به زور مردم را وادار كرد كه در برخي رشته هاي ورزشي فعاليت نكنند، گفت: همگاني شدن بسياري از رشته هاي ورزشي از جمله دوچرخه سواري از مسائلي است كه مردم قطعا استقبال خواهند كرد، لذا بر مبناي عدالت اين مهم را دنبال خواهيم كرد.

او همچنين با تاكيد بر اين نكته كه تزريق اعتبار در بخش هيات ها قطعا بين هيات ها توزيع خواهد شد، ابراز اميدواري كه با همگامي هيات هاي ورزشي در فارس شاهد توسعه ورزش در فارس باشيم.

محمدجواد كشاورز، رئيس هيأت دوچرخه سواري فارس نيز در اين جلسه با تبريك انتصاب مديركل جديد ورزش و جوانان استان به تشريح اقدامات اين هيات طي ماههاي اخير پرداخت.

او خاطرنشان كرد: دوره جدید مدیریت هيات با يك تيم جوان و فني، صاحب نظر از دی ماه ۹۸ آغاز شده و در نخستین گام، میزبان اردوی تیم ملی دوچرخه سواری که عازم مسابقات آسیایی بودند، شدیم.يك سوم اين تيم را دوچرخه سواران فارسي تشكيل داده بودند.

کشاورز یادآور شد: تنها مدال آسیایی این دوره از مسابقات مربوط به خانم فرانک پرتو آذر، دوچرخه سوار فارسی بود که با کسب آن، نام تنها مدال آور تاریخ دوچرخه سواری بانوان را از آن خود کرد.

او همچنين با اشاره به برگزاري دوره هاي داوري، آموزشي و كارگاههاي مختلف از طريق وبينار از زمان شيوع كرونا ويروس تاكنون، بيان كرد: با شيوع اين بيماري كمك هاي مومنانه توسط اين هيات به ميزان بيش از ٩٠ ميليون تومان جمع آوري و بسته هاي معيشتي بين خانواده نيامندان توزيع شد كه اين روند همچنان ادامه دارد.

رئيس هيات دوچرخه سواري فارس با اشاره به موضوع داوطلب شدن شيراز در سال گذشته به عنوان داوطلب شهر ملي دوچرخه، گفت: در اين راستا شهردار شيراز، شهرداران مناطق يازدهگانه را مكلف به اجراي مسير دوچرخه سواري كرده است و امروز نيز شاهد افزايش قابل توجه مسير دوچرخه سواري هستيم.همچنين علاوه بر شيراز در برخي شهرستان ها از جمله كازرون گام هاي موثري با راه اندازي پيست هاي دوچرخه سواري برداشته شده است.

كشاورز اعلام كرد كه تا پايان امسال دو تا سه پيست ديگر در شيراز راه اندازي خواهد شد.

نایی رئيس هيات دوچرخه سواري بانوان فارس نيز در اين جلسه با اشاره به محدودیت‌های موجود در ورزش بانوان به ویژه دوچرخه سواری، گفت: علاوه بر كمبود اعتبارات، مسائل فرهنگي در این حوزه مزيد بر علت است.

زهرا جعفری با تصریح بر این موضوع که ساختار خاصي در حوزه ورزش دوچرخه سواري بانوان نداریم، خواستار برگزاري همايش‌هاي مشترك دوچرخه سواري در استان و‌نگاه ویژه مسئولان به این مهم شد.

او که اعتقاد دارد نمي‌توان دستوري در حوزه ورزش كار كرد، گفت: بايد ساز و كارهاي چنين رشته‌هايی متناسب با فرهنگ ايجاد شود.

احمدرضا بابلي، دبير هيأت دوچرخه سواري فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دوچرخه سواري از جمله رشته‌هايي است كه محدوديت فعاليت در دوران شیوع کرونا ندارد، گفت: با این حال سلامت ورزشكاران را اولويت قرارداده‌ايم و تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت مجازی فعاليت‌های آموزشی را ادامه دهیم.

او با بیان اینکه فعاليت‌ و تمرین دوچرخه سواران در شهرستان‌ها متناسب با وضعیت شیوع این بیماری است، خواستار پوشش امنيتي مسابقات دوچرخه سواريربراي تضمين سلامت و ايمني دوچرخه سواران شد.

  • 13:20
  • 1399/05/15
  • 29603