وجود کرونا مثبت "تور دو فرانس" را متوقف نمی کند

برگزار کنندگان تور دوچرخه سواری فرانسه اعلام کرد در صورت وجود کرونای مثبت ، برگزاری تور متوقف نمی شود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل از ایسنا و cycling news، تور دوچرخه سواری فرانسه (تور دو فرانس) که معتبرترین تور در جهان است،  به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت قرار شد ۲۸ آگوست تا ۲۰ سپتامبر (۸شهریور تا ۳۰ شهریور ) برگزار شود.

با توجه اینکه هنوز کشورها درگیر این ویروس هستند  سازمان برگزاری تور دو فرانس اعلام کرد: در صورتی که در یک تیم دو مورد تست مثبت کرونا وجود داشته باشد، کل تیم و کامندانش از تور حذف می شوند اما مسابقه ادامه خواهد داشت. 

دیوید لاپارتین رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) نیز گفت: هر دوچرخه سواری که تست او  در تور دو فرانس مثبت شود از دور مسابقات خارج می شود اما افرادی که در ارتباط نزدیک با او بودند نیز طبق قانون بهداشت جهانی ممکن است آنها نیز به این ویروس مبتلا شده باشند بنابراین باید در یک دور از مسابقه حضور نداشته باشند. در صورت وجود دو مورد کرونا مثبت در یک تیم، کل تیم  از تور حذف می شود.
 او ادامه داد: من می دانم خطر صفر وجود ندارد اما از نزدیک با برگزار کنندگان مسابقه در ارتباط هستم و خوش بینم که تور دو فرانس برگزار می شود.

 اتحادیه جهانی پروتکل هایی که  تیم ها برای حضور در تور دوچرخه سواری فرانسه معتبر ترین تور جهان باید رعایت کنند را اعلام کرد. بر این اساس تیم ها ملزم هستند دو تست قبل از حضور در مسابقات انجام دهند. 

دوچرخه سواران هر روز باید پرسشنامه سلامت را پر کنند تا مشخص شود علائم ویروس کرونا را ندارند و یک پزشک متخصص ویروس کرونا باید در ارتباط با پزشک تیم ها باشد. تیم ها نیز در قسمت های جداگانه هتل ها مستقر می شوند و هر کدام 
آشپزخانه سیار دارند تا دوچرخه سواران با هم در ارتباط نباشند. دوچرخه سواران قبل  و بعد از مسابقه بلافاصله باید ماسک خود را بزنند و گرفتن سلفی  و امضا دادن مجاز نیست. هواداران کنار جاده هم حتما باید ماسک بپوشند.

  • 18:47
  • 1399/05/31
  • 25642