رئیس هیات دورچرخه سواری استان مرکزی

کمیجانی : امیدواریم در آینده نزدیک هر استان یک پیست BMX  داشته باشد

خبر ساخت پیست BMX در مجموعه ورزشی آزادی می تواند نوید بخش شروع لیگ این رشته پرهیجان باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، محمد کمیجانی رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی گفت: رشته BMX یکی از رشته های زیر مجموعه دوچرخه سواری می باشد که در المپیک دارای مدال می باشد و با توجه به این امر مهم می بایست در رشته دوچرخه سواری برای رشد و اعتلای آن اقداماتی صورت پذیرد تا بتوانیم بهترین نتایج در را در آموزش و راه اندازی نوجوانان وجوانان علاقمند به رشته دوچرخه سواری فعال تر عمل کنیم .

وی افزود : در حال حاضر برای تمام رشته های ورزشی ، اماکن مستقل برای تمرینات در سراسر استانها وجود دارد که با حمایت مالی وزارت ورزش و اعتبارات استانی دایر می گردد در حالی که برای رشته دوچرخه سواری در نهایت  فقط احتمال ساخت یک پیست وجود دارد آن هم از نوع پیست سیمانی ، موضوعی که در سراسر دنیا آن منسوخ شده و از چوب برای ساخت پیست استفاده می کنند.

رئیس هیات مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون‌ که فدراسیون دوچرخه سواری با مساعدت وزیر ورزش دکتر سلطانی فر در محل مجموعه ورزشی آزادی ساخت پیست BMX را در دستور کار دارد ما هم امیدواریم با پیگیری های فدراسیون و دستور و مساعدت وزیر ورزش ، مدیر کل ورزش استانها هم بتوانند ساخت پیست BMX را در دستور کار خود قرار دهند تا دوچرخه سواران استانی هم از این پیست ها بهره لازم را ببرند. امیدواریم در آینده نزدیک هر استان یک پیست BMX  داشته باشد.

کمیجانی با بیان اینکه این رشته المپیکی می باشد اظهار داشت: مهمترین موضوع در این رشته پرهیجان و جذاب بخش المپیکی بودن آن است . هر چه ما در این زمینه فعالیت داشته باشیم در آینده ثمرات آن را خواهیم دید. این رشته المپیکی بخاطر اینکه در محیط محدود فعالیت دارد و خطرات ترافیک و مشکلات جاده برای ورزشکار ندارد قاعدتا از مخاطبین بیشتری برخوردار خواهد بود ضمن اینکه هزینه لوازم و دوچرخه آن ارزانتر از دوچرخه های جاده و کوهستان می باشد  ، هیجان بیشتری در زمان برگزاری مسابقات دارد و همانند سالنهای ورزشی تماشاگر جذب می کند .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : امیدواریم شاهد آن روزی باشیم که در تمام استانها ساخت پیست BMX در دستور کار ادارات کل ورزش و جوانان داشته باشد تا ورزشکاران نونهال در این پیست ها برای حضور در المپیاد استعدادیابی گام بردارند.

 

 

  • 10:31
  • 1399/09/19
  • 16476