رشیدی: هیچ امیدی به دوچرخه سواری در المپیک نیست

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در المپیک هیچ امیدی نداریم البته تلاش می کنیم نتیجه بگیریم اما نمی خواهم شعار بدهم.

 

محمود رشیدی در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری بیان کرد:  برای موفقیت دوچرخه‌سواری ۶ هدف را در بخش های مختلف از جمله همگانی،  بانوان و  قهرمانی برنامه‌ریزی کرده ایم. البته با توجه به اینکه یک سهمیه در المپیک توکیو داریم در این چند ماه باقیمانده باید تمرکزمان را برای آماده سازی رکابزن اعزامی به المپیک بگذاریم.

رشیدی در مورد نیاز دوچرخه سواری به تجهیزات گفت:  رشته دوچرخه سواری تجهیزات محور است از این رو ما دائماً باید منابع مالی تزریق کنیم تا بتوان این تجهیزات را تأمین کنیم.  قیمت دوچرخه هم می دانید که بالا است و برای هر دوچرخه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلون تومان  باید هزینه کرد  پس از مدتی دچار استهلاک می شود و نیاز به تعویض دارد. بنابراین برنامه های اقتصادی خوبی داریم که از این هفته باید آنها را شروع کنیم. دیر هم شده و در این مدت که کار را بررسی می‌کردیم خرد جمعی و مشورت با دوستان اقتصادی داشتیم.

 او ادامه داد: فدراسیون باید یک در آمد پایدار داشته باشد چون اگر نگاه ما به وزارت و کمیته باشد نمی‌توانیم اهداف و آمال خود را به نسبتی که می‌خواهیم، پیش ببریم و باید خودمان درآمدزایی کنیم. فدراسیون تا الان این برنامه را نداشته و ما تلاش می کنیم این اهداف را اجرایی کنیم.

رشیدی در مورد  زمان معرفی دوچرخه سوار اعزامی به المپیک توکیو گفت: در طول دو هفته آینده از بین دو ورزشکار فرد اعزامی معرفی خواهد شد. در المپیک هیچ امیدی نداریم و  به بازی‌های آسیایی هم که یک سال و اندی مانده  است و خیلی عقب هستیم. برای کسب یک مدال و سهمیه باید چند سال زحمت کشید ما الان این زمان را نداریم و به عنوان رئیس فدراسیون تلاش می‌کنم بهترین حضور را در المپیک و بازی‌های آسیایی داشته باشیم. امیدی برای المپیک و بازی های آسیایی ندارم ولی ناامید هم نیستم و تمام تلاش خود را می کنم که در بازی‌های آسیایی اتفاق خوبی بیفتد ولی نمی‌خواهم شعاری بدهم که مردم و دوچرخه‌سواران خوششان بیاید چون این غیر حرفه‌ای خواهد بود و در زمان یک سال هیچ کار خاصی نمی توانیم انجام دهیم‌.

  • 14:02
  • 1400/03/05
  • 12892