پراش: امکانات دوچرخه سواری ایران با کشورهای درجه ۴ آسیا هم قابل مقایسه نیست

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: در چند سال گذشته نه مسابقات شرکت کردیم و امکانات خوبی داشتیم و شرایطمان با کشورهای درجه چهار آسیا هم قابل مقایسه نیست.

 

محمود پراش،‌ سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت دوچرخه سواری بیان کرد: چیزی که در چند سال گذشته ضعف دوچرخه بوده، شرکت نکردن در مسابقات بین المللی و اهمیت ندادن به مسابقات داخلی بوده ما ضعف امکانات داریم به طوری که با کشورهای درجه سه و چهار آسیا هم‌ قابل مقایسه نیستیم.

او ادامه داد: کسب مدال در المپیک برنامه ۱۰ ساله می خواهد. حتی قدرت های دوچرخه سواری برنامه ۸ ساله دارند. باید ببینم آیا در این سال ها طوری کار کرده‌ایم که مدال بگیریم؟ برای بازی های آسیایی هم از الان دیر است ولی چیزی دور از دسترس نیست و با کار مضاعف و تلاش می توان نتیجه گرفت.

او در خصوص زمان معرفی رکابزن اعزامی به المپیک گفت: اگر در خدمت تیم باشم تا اواخر خرداد مشخص می شود.

پراش در پاسخ به این سوال که ممکن است در تیم نباشد گفت: به هر حال باید منتظر باشیم ببینیم چه تصمیمی گرفته می شود.

سرمربی تیم ملی در مورد از دست رفتن حضور در مسابقات اروپایی هم گفت: کاری که باید می کردم انجام دادم ولی بقیه انجام ندادند. دعوتنامه مسابقات ترکیه را داریم که هم ما و هم‌ سپاهان می توانیم شرکت کنیم. دعوت نامه ترکیه برای بانوان نیز هست.  

او در پاسخ حذف رکابزن از اردوی آخر تیم ملی گفت: در اردو کسی را حذف نکردیم ولی نفرات را محدودتر کردیم. مسیر المپیک بسیار سخت است و باید تمرینات متناسب با آن مسیرها انجام دهیم. نفرات جوانی هم داریم که می توانند در قهرمانی جهان شرکت کنند و حضور آنها می تواند مفید باشد. حضور در مسابقات جهانی ضروری است و نباید آنها را از دست بدهیم.

  • 14:24
  • 1400/03/05
  • 11762