داشتن کمیته فنی قوی و مستقل اولویت اهداف فدراسیون است

رشیدی: صفرزاده تنها نماینده ما در المپیک خواهد بود

من حدود یک ماه است که به فدراسیون آمده ام و در همین مدت کوتاه تمام تلاش خودم را به کار گرفتم تا فضای مناسبی را برای ورزشکاران مهیا کنم.

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: طی دو مرحله مسابقه انتخابی درون اردویی و پس از سپری شدن اردوهای مستمر در نهایت سعید صفرزاده دوچرخه سوار بااخلاق کشورمان به عنوان نماینده ایران در بازی های المپیک شناخته شد که امیدوارم در توکیو نماینده شایسته ای برای ورزش ایران بویژه خانواده بزرگ دوچرخه سواری باشد.

محمود رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: من حدود یک ماه است که به فدراسیون آمده ام و در همین مدت کوتاه تمام تلاش خودم را به کار گرفتم تا فضای مناسبی را برای ورزشکاران مهیا کنم. در مورد حضور دوچرخه سواری ایران در المپیک متاسفانه به دلیل برخی از بی تدبیری هایی که وجود داشت ما تنها موفق به کسب یک سهمیه شدیم که این برای دوچرخه سواری ایران اصلا خوب نیست و باید در دوره های بعدی شاهد حضور پررنگ ایران در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: سهمیه دوچرخه سواری متعلق به فرد نیست و به نام کشور ایران ثبت شده است، بر همین اساس بهترین فرد باید در این رویداد بزرگ به میدان برود که پس از برپایی سه دوره اردو و دو مسابقه انتخابی که برگزار شد، سعید صفرزاده مسافر توکیو خواهد بود. امیدوارم بتواند نماینده شایسته ای برای ورزش ایران و جامعه دوچرخه سواری باشد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرد: در دوره قبی المپیک ما 3 نماینده داشتیم اما این تنها یک نماینده را راهی توکیو می کنیم که از این وضع اصلا رضایت ندارم. دوچرخه سواری ایران می تواند موفق باشد. من می خواهم با بسترسازی مناسب و ایجاد یک فضای رقابتی سالم، ورزشکاران را در مسیر رشد و موفقیت همراهی کنم.

رشیدی گفت: در همین مدت کوتاهی که به فدراسیون آمدم سه اردوی آماده سازی را برای رکاب زنان تدارک دیدیم، دوچرخه سواران ما در تهران، شمال و چالوس تا روز جمعه 28 خردادماه تمرینات خود را پیگیری کردند تا توانمندی های خود را به اثبات برسانند. من به این شیوه برنامه ریزی که تا امروز در دستور کار بوده رضایت چندانی ندارم و اعتقاد دارم همه چیز باید بر اساس یک برنامه مشخص و مدون باشد تا دوچرخه سواری به ریل موفقیت باز گردد. در همین سه اردو نیز تمام تلاش خود را کردیم که ورزشکاران از شرایط راضی باشند که این رضایت مندی حاصل شد اما بازهم اعتقاد داریم فضا برای کار بهتر مهیا است و باید عملکرد بهتری را از دوچرخه سواری شاهد باشیم. اولویت برنامه های من تشکیل کمیته فنی قوی و مستقل است و معتقدم باید از تصمیم گیری از قائم به فرد فاصله بگیریم و کار را به کمیته فنی سپرد. من دنبال موتور امضا نیستم و قصد دارم از تمام داشته های خانواده بزرگ دوچرخه سواری و کارشناسان به شکل درست استفاده کنم.

وی به مسابقات قهرمانی کشور هم اشاره کرد و افزود: از 5 تا 7 تیرماه سال جاری مسابقات قهرمانی کشور را در دستور کار داریم و در نظر داریم تیم ملی را به اردویی در ترکیه اعزام کنیم تا ورزشکاران برای حضور در مسابقات آتی از آمادگی بیشتری برخوردار شوند. در اردوی ترکیه تیم بانوان را نیز در نظر گرفتیم و از هم اکنون هدف ما بر این است که نیم نگاهی به مسابقات آسیایی داشته باشیم تا همانطور که گفتم دوچرخه سواری را به مسیر موفقیت بازگردانیم و در این راه از خرد جمعی و تخصص کارشناسان نیز بهره خواهیم برد.

  • 19:33
  • 1400/03/28
  • 16412