به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخهسواری ایران ، ذاکرانی ابتدا کار خود را با ساخت دندههای دوچرخه آغاز کرد و در سال ۹۷ پس از تایید محمد ابوحیدری سرمربی وقت تیم ملی، نخست در تمرینات و سپس در رقابتهای مختلف مورد استفاده ملیپوشان سرعتی و استقامتی قرار گرفت.
این روند با ساخت قطعات دیگر دوچرخه از جمله مهره، لوله زین و ... ادامه پیدا کرد تا در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در کشور دوچرخه با بدنهای از جنس کربن به صورت نمونه ساخته شد. از این دوچرخه در جلسهای با حضور مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان رونمایی شد. این تنه در حال حاضر توسط ورزشکاران و ملیپوشان مورد آزمایش قرار گرفته تا پس از انجام بررسیهای کارشناسانه به صورت انبوه تولید شود و در اختیار رکابزنان قرار بگیرد.
طرحهای دیگری همچون ساخت طوقههای مختلف از جمله طوقه صفحه که یکی از مهمترین تجهیزات برای دوچرخهسواران کورسیست، نیز در دست ساخت قرار دارد. همچنین تجهیزات و تنههای رشتههای دیگر دوچرخهسواری مانند بیامایکس، کوهستان، پیست، تریال و .... از جمله برنامههای وی برای آیندهای نزدیک محسوب میشود.
این تجهیزات اکثرا با مواد اولیه داخلی شاخته شده و همه آنها تماما ساخت ایران است. باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رونق تولیدات داخلی، فدراسیون دوچرخهسواری در این راستا پیش قدم شد و به عنوان اولین فدراسیون ورزشی شروع به همکاری با تولیدکنندگان داخلی کرده است. باتوجه به تجهیزات محور بودن این رشته، قیمت پایین تجهیزات نسبت به نمونه خارجی خود میتواند بسیاری از مشکلات ورزشکاران و باشگاههای این رشته را حل کند. شایان ذکر است این تجهیزات کاملا میتوانند با نمونه خارجی خود رقابت کنند.
همچنین در سال ۹۸ نماینده فدراسیون جهانی با حضور در ایران از این تجهیزات دیدن کرد و آنها مورد تایید او و مربیان تیم ملی نیز قرار گرفتند. این مسئله باعث شد، دوچرخهها و تجهیزات تخصصی ایرانی مورد استقبال و توجه ورزشکاران کشورهای دیگر از جمله کشور یونان قرار بگیرد که این یک افتخار ملی، برای جامعه ورزش مخصوصا خانواده دوچرخهسواری محسوب میشود.