دیدار رییس فدراسیون دوچرخه سواری با استاندار یزد

رییس فدراسیون دوچرخه سواری طی سفری یکروزه به استان یزد با شهردار، اعضای شورای شهر و مدیرکل اداره ورزش و جوانان این استان دیدار و گفتگو کرد.

محمود رشیدی که به بهانه شرکت در مجمع سالیانه هیات دوچرخه سواری استان یزد با این استان سفر کرده است دو جلسه با شهردار، استاندار، اعضای شورای شهر و مدیرکل اداره ورزش و جوانان یزد برگزار کرد. یکی از مهمترین دستاوردهای حضور رییس فدراسیون در این سفر حضور در مراسم افتتاحیه جاده اختصاصی دوچرخه سواری به مسافت 50 کیلومتر بود.

«محمود رشیدی»در دیدار روز گذشته خود با استاندار یزد در محل استانداری، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی استان و شهر یزد متفاوت است و امکان دوچرخه سواری در آن نسبت به دیگر استانها بیشتر وجود دارد البته در گذشته نیز دوچرخه وسیله نقلیه اولیه مردم این شهر محسوب میشده است.

وی با بیان این که اکنون از دوچرخه برای ورزش، تفریح یا تردد در سطح شهر یزد استفاده می‌شود، گفت: مسیری که امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم، کار ماندگاری در این دوره مدیریت استان یزد است.

به گفته این مسئول امیدواریم افرادی که در آینده دنباله‌رو سکانداری این شهر و استان هستند، نگاه توسعه محوری به حمل و نقل دوچرخه داشته باشند .

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در این دیدار، با بیان این که در کشور شش پیست دوچرخه سواری داریم، گفت: براساس اخبار و اطلاعات بنده، ٢٠ درصد کار پیش رفته است، اکنون این پیست ٢٠٠ میلیارد جهت ساخت هزینه دربردارد اما با ساخت آن می‌توانید مسابقات بین‌المللی آکادمی ملی المپیک کمپ تورهای ملی را در شهر جهانی یزد برگزار کنید. 

وی با بیان این که تمام این ٦ پیست کشور نیمه کاره رها شده است، گفت: پیشنهاد من به شهردار یزد است که با یک تفاهم‌نامه، این پیست به شهرداری واگذار شود چون منبع درآمد و پایلوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ماشین‌های ون ابزار اصلی اسکورت دوچرخه و جابجایی آن هستند لذا از شما  به عنوان استاندار یزد تجهیز هیئت دوچرخه‌سواری استان به یک دستگاه خودروی ون را خواستاریم تا در مسابقات آسیایی یزد یکی از افتخارات کشورمان شود.

«مجتبی فرهمند» رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد نیز ابراز کرد: این پیست ٢٠ ورزش را می‌تواند پرورش و توسعه دهد و صرفا مخصوص دوچرخه نیست در عین حال سرپوشیده ساخته می‌شود.

محمد علي طالبي استاندار يزد گفت: خوشبختانه در بحث دوچرخه سواري اتفاق خوبي در استان به ويژه در شهر يزد افتاده است بحث همگاني  شدن دوچرخه سواري در استان يك فضاي خوبي در استان در ورزش دوچرخه سواري به وجود آمد استاندار يزد اتفاق خوبي در توسعه محور دوچرخه سواري در شهر يزد، جاده سلامت يزد تفت .جاده سلامت تفت، مهريز و مسير دوچرخه جاده كاريز بوم  وساير شهرستان ها  مسير دوچرخه  ايجاد شده است.

طالبي افزود توجه دستگاه هاي مختلف درامر دوچرخه سواري به ويژه شهرداري ها وشوراي شهرها راداشته است که جاي تشكر دارد .دربخشي از دوچرخه سواري مرهون زحمات قهرمانان هستیم كه در مسابقات ملي و بين المللي به نوعي  بازتاب دهنده ظرفيت خوب استان در زمينه دوچرخه سواري بوده اند.

محمدعلي طالبي استاندار يزد افزود: جامعه بحث خوبي در استفاده از دوچرخه سواري نمايان كرده است اميدواريم حركت ها يك مقدار به توسعه ورزش قهرماني دوچرخه سواري و تبديل يزد به كانون اين ورزش در كشور باشد.

طالبي در پايان گفت: دليل تكميل نشدن اين پيست كمبوداعتبارات در بخش ورزش دراين دوره بود واگر اين پيست به شهرداري يزد واگذار شود كمك به ظرفيت خوب دوچرخه سواري مي شود وماشاهد درخشش بيشتر استان يزد دربحث دوچرخه سواري باكمك هاي شما خواهيم بود.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری پس از این دیدار با استاندار در مجمع سالیانه هیات دوچرخه سواری استان یزد شرکت کرد.

  • 00:47
  • 1400/04/11
  • 17677