رشیدی: دوچرخه سواری ۲۷ میلیارد بدهی داخلی و ۲۵ هزار فرانک بدهی خارجی دارد

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: فدراسیون دوچرخه سواری ۲۷ میلیارد تومان بدهی داخلی دارد و ۲۵ هزار فرانک هم به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بدهکار است.

مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری به ریاست عبدالحمید احمدی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 

 محمود رشیدی رییس فدراسیون در مجمع سالیانه بیان کرد: در پنجم خرداد به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدم. اکنون می خواهم گزارشی از شرایط فدراسیون زمانی که تحویل گرفتم، بدهم. مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۹ به بهانه کرونا برگزار نشد و این کوتاهی باعث شد امتیاز رکابزنان ما در اتحادیه جهانی نصف شود. امحای ایمیل های ارسالی فدراسیون به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، ما را با چالش جدی مواجه کرد. با توجه به در پیش بودن المپیک و پارالمپیک ، متاسفانه مسئولان وقت حمایتی از رکابزنان المپیکی نداشتند. حتی پارالمپیک در نظر داشت که نماینده ایران را اعزام نکند که با جلسات متعدد نظرها را تغییر دادیم. 

او ادامه داد: در زمان سرپرستی فدراسیون، ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی فدراسیون پرداخت شد. اکنون ۳ میلیارد تومان بدهی به شرکت توسعه و تجهیز داریم و از سال ۹۳ نیز هیچ قراردادی با شرکت توسعه و تجهیز نداریم و بخاطر این بدهی مشکل قطعی آب و برق و راه ندادن رکابزنان به مجموعه را داریم.

رشیدی در مورد وضعیت ساختمان نیمه کاره فدراسیون تصریح کرد: ساختمان نیمه کاره فدراسیون هم جزو معضلات فدراسیون است. دو واحد آپارتمان با سند ششدانگ در مرکز تهران به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدون هیچ پشتوانه منطقی فروخته شد و ۳۰۰ میلیون آن هزینه مالیات و عوارض شد. در مقابل، زمینی به مساحت ۸۰۰ متر به صورت استیجاری گرفته شد و طرحی برای ساخت بنای فدراسیون داده شد که قابلیت اجرا ندارد. شیشه های ساختمان ۶ متر و ۴۰ سانت در نظر گرفته شد که کل پول باید برای تهیه شیشه داده می شد. 

او افزود: این بنا توسط یک دانشجوی سال اول معماری طراحی شده و اشکالات زیادی داشت از جمله درب راهرو و دسترسی به پشت بام وجود نداشت. همچنین ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی به پیمانکار وجود دارد که بخاطر دیرکرد این مبلغ افزایش یافته است. ۱۱ تا ۱۳ میلیارد برآورد هزینه برای ساخت مجموعه شده است‌. دو واحد که اکنون ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد را از دست دادیم و اکنون ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی داریم و مستاجر شرکت توسعه و تجهیز نیز هستیم. از طرفی چطور ممکن است در پایتخت زندگی کنیم اما افراد برای ساخت ساختمان از شهر اراک انتخاب شده باشند.

او در مورد بدهی به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز گفت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام کرده فدراسیون ایران ۲۵ هزار فرانک سوئیس بدهکار است. این در حالی است که ایمیل ۱۰ ساله فدراسیون امحا شده است و ما نمی دانیم در چه وضعیتی هستیم و پیگیر این اتفاق هستیم چون موضوع ملی است. 

او در مورد عملکرد خود گفت: با وجود مدت زمان کمی که برای برگزاری قهرمانی کشور داشتیم، بلافاصله مسابقات را برگزار کردیم و نتایج آن در سایت اتحادیه‌ جهانی ثبت شد. محل اسکان رییس فدراسیون در سالن غذاخوری بود اما وضعیت را بهتر کردم و شش اتاق را تجهیز کردم.

  • 17:12
  • 1400/04/20
  • 29864