دورخیز فدراسیون دوچرخه‌سواری برای موفقیت رکابزنان در بازی‌های آسیایی

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: ستاد بازی‌های آسیایی به زودی در این فدراسیون فعال خواهد شد تا برای حضور شایسته رکابزنان، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، «فرهنگ شادنیا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به زودی قصد داریم ستاد بازی‌های آسیایی را تشکیل دهیم و از «علی زنگی‌آبادی» مدیر تیم‌های ملی خواستیم برنامه خود را در قهرمانی آسیا ارایه دهد. بعد از آن پیکارهای قهرمانی جهان را در شهریور و مهر سال جاری در کشور بلژیک در پیش داریم. البته با توجه به شرایط کرونا ممکن است این رویداد با کمی تغییر زمان همراه باشد.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری، رکابزن المپیکی در اردوی ترکیه حضور یافت و دوچرخه جدید برای او تهیه شد. «سعید صفرزاده»  شب گذشته به همراه «محمود پراش» سرمربی تیم ملی راهی توکیو شد و امیدواریم نتایج قابل قبولی را به دست بیاورد. مهدی محمدی رکابزن پارالمپیکی نیز در زنجان تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: قرار بود در سه هفته آینده مسابقات قهرمانی جاده آسیا را داشته باشیم و بر همین اساس قهرمانی کشور را در رده‌های مختلف و در ۲ بخش مردان و زنان برگزار کردیم، اما تایلند میزبان رقابت‌ها قانون ۲ هفته قرنطینه را برنداشت و بر همین اساس خیلی از کشورها از حضور در این رویداد انصراف دادند. در نهایت مسابقات لغو شد و در هفته جاری و در نشستی در مقر آسیایی، میزبان و زمان جدید رقابت‌ها مشخص خواهد شد. 

شادنیا در خصوص رقابت‌های کوهستان هم گفت: در رشته کوهستان علاقمند به سرمایه‌گذاری هستیم. قرار بود مرحله نخست لیگ به میزبانی تهران برگزار شود اما به دلیل شرایط موجود و موج پنجم کرونا برگزار نشد، اما در صدد هستیم به زودی مرحله اول لیگ و قهرمانی کشور را در رشته کوهستان را برگزار کنیم. در مورد مسابقات پیست هم قرار بر این بود از نیمه مرداد آغاز شود اما با تعویق مسابقات بین‌المللی، رقابت‌های داخلی هم دستخوش تغییرات شد اما تلاش داریم مرداد ماه مسابقات قهرمانی کشور در پیست را برگزار کنیم و وارد لیگ شویم.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطر نشان کرد: در مورد لیگ جاده پس از فروکش کردن کووید۱۹ تصمیم‌گیری خواهیم کرد. در همین مدت سرپرست چهار کمیته مهم فدراسیون منصوب شدند که بر این اساس «علی زنگی‌آبادی» به عنوان سرپرست کمیته تیم‌های ملی، «محمود وفایی» سرپرست کمیته سازمان لیگ، «حسین قائمی» به عنوان سرپرست کمیته آموزش و پژوهش و «مصطفی امینی» به عنوان سرپرست کمیته کوهستان فدراسیون منصوب شدند.

او در مورد ترمیم آسفالت دور مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: در مورد آسفالت رینگ دور مجموعه باید بگویم با هماهنگی و کمک شهرداری منطقه ۲۲، پس از سال‌ها این مساله مورد توجه قرار گرفت و آسفالت این منطقه تراشیده شد و دور برگردان درب غربی که محل حادثه بود نیز رفع شد تا جان و امنیت ورزشکاران حفظ شود. در حدود ۳۳۰۰ تن آسفالت برای ترمیم رینگ دور ورزشگاه آزادی نیاز است که این مساله در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به مجمع عمومی فدراسیون گفت: در بیستم این ماه عملکرد مالی فدراسیون در مجمع مورد بررسی قرار گرفت که مربوط به سال ۱۳۹۹ بود، همچنین گزارشی هم از سوی رییس فدراسیون به اطلاع اعضا رسید که مسایل مختلفی در آن مطرح بود. در همین مجمع تقویم عملیاتی ۱۴۰۰ فدراسیون مصوب شد و اعضای مجمع در جریان آخرین وضعیت فدراسیون قرار گرفتند.

  • 11:46
  • 1400/04/28
  • 18533