واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به برکناری رئیس هیئت البرز

نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به موضوع برکناری رئیس هیئت استان البرز و صحبت‌های او واکنش نشان داد.

رسول هاشم‌کندی نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برکناری جواد موسوی رئیس هیئت استان البرز و انتصاب حسین قائمی به عنوان سرپرست این هیئت اظهار داشت: یک رئیس هیئت برای آنکه بتواند به بهترین نحو به جامعه دوچرخه‌سواری استان خدمت کند، باید هماهنگی‌های کامل و لازم را با نهادهای بالادستی‌اش یعنی اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین فدراسیون داشته باشد. متاسفانه جواد موسوی این هماهنگی را نداشت. هیئت البرز چندی قبل اقدام به برگزاری یک همایش بین‌المللی با دعوت از سفرای چند کشور خارجی کرد که این کار بدون هماهنگی با فدراسیون و اداره کل بود. نه تنها در چنین مواردی، بلکه در برگزاری مسابقات رسمی نیز باید هماهنگی انجام شود و مدیرکل و رئیس فدراسیون در جریان قرار بگیرند. نمی‌شود که بدون هماهنگی با فدراسیون و اداره کل یک رویداد در سطح بین‌المللی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: موسوی پس از برکناری مدعی شده بود که به دلیل رای ندادن به رشیدی در انتخابات فدراسیون کنار گذاشته شده است، در حالی که چنین چیزی نیست. در روزهای منتهی به انتخابات موضع‌گیری‌های تندی علیه رشیدی صورت گرفت و کار تخریب او انجام شد که اتفاق خوبی نبود. متاسفانه این رویه پس از انتخابات نیز وجود داشت، در حالی که روسای هیئت‌ها باید به رای مجمع انتخاباتی احترام بگذارند و آن را قبول کنند. این مسئله در کنار چند اتفاق دیگر باعث شد که وی برکنار شود.

نایب رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه برکناری موسوی از ریاست هیئت البرز قانونی بوده است، عنوان کرد: یکی از شرایط چنین اقدامی این است که اگر رئیس فدراسیون و مدیرکل استان هماهنگ شوند، می‌توانند اقدام به برکناری کنند، بنابراین چنین کاری نمی‌تواند جنبه شخصی داشته باشد. یک رئیس هیئت باید با فدراسیون و اداره کل هماهنگ باشد، در غیر این صورت نه تنها رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری بلکه سایر فدراسیون‌ها نیز در موارد مشابه واکنش نشان می‌دهند.

هاشم‌کندی درباره اعتراض به سرپرستی قائمی گفت: پست‌های مدیریتی می‌تواند در اختیار افرادی قرار بگیرد که لزوماً از آن رشته نباشند، اما یکسری مهارت‌های مدیریتی را داشته باشند و بتوانند در مسیر اهداف مربوطه و پیشرفت آن رشته قدم بردارند. قائمی رئیس نشده، بلکه به عنوان سرپرست معرفی شده است و باید انتخابات برگزار شود.

وی درباره اینکه گفته شده ریاست رشیدی هنوز از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تایید نشده است، خاطرنشان کرد: موسوی این بحث را در گفت‌وگوی رادیویی مطرح کرد، در حالی که بحث تعلیق مطرح نیست. اتحادیه جهانی همه مکاتبات فدراسیون ایران را جواب می‌دهد و مشکلی وجود ندارد. یکسری مستندات درخصوص انتخابات درخواست شده که آن هم به دلیل شیطنت برخی افراد بوده است و حالا این مستندات در حال بررسی است. مسئولان اتحادیه جهانی گفته‌اند که روند اداری در حال انجام است. چند سال قبل و در زمان انتخاب خسرو قمری نیز 6، 7 ماه طول کشید تا حکم ریاستش در اتحادیه جهانی تایید شود.

  • 13:48
  • 1400/06/03
  • 54827