عضو کمیته فنی دوچرخه سواری: چرا ۴ سال پیش صدای اساسنامه را در نیاوردند؟

عضو کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: ضربه اینکه فدراسیون دوچرخه سواری دوباره وارد پروسه انتخابات شد را دوچرخه سواران می خورند و حالا خدا باید به داد این رشته برسد.

مصطفی چایچی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت دوچرخه سواری که در فاصله یک سال تا بازی های آسیایی دوباره وارد پروسه انتخابات شد، بیان کرد: ضربه ای است که دوچرخه سواران می خورند. نحوه انتخابات و چینش نفرات، چهار سال پیش زمان انتخاب دوره دوم خسرو قمری هم به همین شکل بود و حتی وزیر آمد و رای داد. سوال من این است چرا چهار سال پیش اساسنامه را بیرون نیاوردند و براساس آن کار  نکردند؟ کاری به اینکه تخلف شده یا نه ندارم و فقط بحث من این است  چرا آن موقع که به نفعشان بود صدایش را در نیاوردند اما زمانی که دیدند به ضررشان است جنجال به پا کردند؟ دود این جنجال به چشم دوچرخه سواران می‌رود.

او با اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی تصریح کرد: ما بازی های آسیایی را در پیش داریم. سرپرست فدراسیون طرز تفکر خود را دارد و تلاش می کند تا بهترین کار را انجام دهد. فرض کنیم شش ماه دیگر انتخابات برگزار و رییس فدراسیون مشخص شود. رییس جدید بخواهد کار را شروع کند به بازی های آسیایی رسیده ایم. طبق صحبت هایی که شنیده ام و با آقای رشیدی هم صحبت کرده ام تخلف هایی در فدراسیون صورت گرفته که قرار است به اطلاع مرجع قانونی برسد و این مساله هم مشکل ساز می شود. خدا واقعا به داد دوچرخه سواری برسد.

چایچی در مورد کارهایی که در فدراسیون به سرانجام نرسید از جمله وضعیت نامشخص ساختمان نیمه کاره فدراسیون، گفت: وقتی رییس فدراسیون مشخص می شد، فرد روی کارها تمرکز می کرد اما تصورم این است که تمرکز فدراسیون در زمان آقای رشیدی متمایل شده بود به اینکه با اتحادیه جهانی مکاتبه و با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صحبت کند تا مشکل به وجود آمده را حل کند. با این حال کارهای خوبی هم انجام گرفته از جمله برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ و اینکه نفرات در کمیته فنی انتخاب شدند در حالی که قبلا انتصابی بودند. حالا درست است که اختلاف نظرهایی هم در کمیته فنی بود که طبیعی است. مهم‌تر اینکه آقای رشیدی سعی کرد دوچرخه سواری بیشتر از این آسیب نبیند و استعفا کرد در حالی که در فدراسیون های دیگر دیدیم که این کار را انجام ندادند و شرایط چقدر برایشان سخت‌تر شد.

عضو کمیته فنی فدراسیون در پاسخ به این پرسش که با توجه به کیفی بودن کاروان در بازی های آسیایی و با این اوضاع و احوال دوچرخه سواری و تعطیلی طولانی مدت تیم پیست چگونه قرار است از حضور رکابزنان در بازی های آسیایی دفاع شود، گفت: من بر اساس واقعیت حرف می زنم و در مسابقات قهرمانی کشور پیست، با توجه به رکوردهایی که در بخش سرعت ثبت شد، شرایط بد نیست. نفرات در تیم اسپرینت خوب کار کردند آن هم در شرایطی که اردو نداشتند و اصلا هماهنگ نبودند. ما پتانسیل لازم را داریم اما اینکه بتوانیم ثابت کنیم که توانایی کسب مدال را داریم، سخت است و البته کمیته ملی المپیک هم حق دارد چون با توجه به هزینه هایی که می کند باید درست جلو برود.

چایچی در پاسخ به پرسش دیگیری مبنی براینکه همچنان در کمیته فنی حضوردارد یا خیر، تاکید کرد: من قبلا در جلسه کمیته فنی هم گفتم تا زمانی که کار غیر قانونی انجام نمی شود و بحث سهم خواهی مطرح نیست و از توانایی و تخصص افراد استفاده می شود من هستم در غیر این صورت  نخواهم بود. حالا باید دید تفکر آقای هاشم کندی سرپرست فدراسیون به چه صورت است و کمیته فنی تشکیل خواهد شد یا خیر.

  • 15:27
  • 1400/07/09
  • 12421