پیشگوهی پور مدیر عامل باشگاه پیشگامان یزد :

فدراسیون باید زیر ساخت مناسبی جهت حضور علاقه مندان این رشته مهیا کند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دوچرخه‌سواری عدم وجود تیم‌های باشگاهی به معنای واقعی است. در حال حاضر بیشتر دوچرخه سواران در قالب تیم های هیات استان ها در لیگ مسابقه می دهند . 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، یکی از باشگاههای که در این سال ها به صورت حرفه ای در دوچرخه سواری تیمداری می کند باشگاه پیشگامان یزد است.در همین رابطه مدیر عامل باشگاه ، مهدی پیشگوهی پور طی گفت وگویی درباره اینکه از چه سالی وارد تیمداری در رشته دوچرخه سواری شده می گوید: باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان از سال ۱۳۹۰ بصورت حرفه ای در لیگ برتر دوچرخه سواری کشور در بخش پیست و جاده حضور داشته و در این مدت یکی از مدعیان قهرمانی این رقابتها بوده است. 
وی افزود : رکابزنان پیشگامان در لیگ برتر جاده کشور ۵ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی و در لیگ برتر پیست ۵ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان سومی را از آن خود کرده اند. باشگاه پیشگامان همچنین موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی در جام باشگاههای آسیا و انتخاب به عنوان یکی از ۱۵ تیم برتر جهان را در کارنامه خود دارند.
پیشگوهی پور در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که تیم ملی دوچرخه سواری با قدرت به مسابقات بین المللی اعزام و نتایج مطلوب کسب کند باعث ایجاد انگیزه بین جوانان و ورزش دوستان شده و درخواست حضور در ورزش دوچرخه سواری افزایش یافته درنتیجه حمایت خانواده ها و بخش خصوصی در این رشته بیشتر می شود. لذا فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و حمایت از بخش خصوصی لازمه حضور موثرتر اسپانسرها خواهد شد.
مدیر عامل باشگاه پیشگامان یزد در پاسخ به اینکه چه راهکارهایی برای پویایی لیگ دوچرخه سواری پیشنهاد می دهید گفت : برای داشتن لیگ پویا در مرحله نخست برگزاری منظم رقابتهای دوچرخه سواری براساس تقویم ارائه شده فدراسیون و در مراحل بعدی حضور اسپانسرها و باشگاها در این رشته ورزشی است که این امر با پخش مستقیم مسابقات از شبکه های سراسری سیما، پوشش خبری مناسب، تجلیل و تکریم اسپانسرها و حمایت فدراسیون از باشگاها میسر خواهد بود. 
وی در خاتمه درباره اینکه باشگاهها چه انتظاری از فدراسیون دارند اظهار داشت: آماده کردن زیر ساخت مناسب جهت حضور علاقه مندان در این رشته ورزشی، برنامه ریزی جهت بالا بردن سطح فنی مسابقات در سطوح مختلف، ایجاد علاقه و انگیزه بین عموم مردم با پوشش مناسب خبری و پخش رقابتها از شبکه های سیما، بالا بردن سطح فنی تیم ملی، برگزاری همایش و دوره های آموزشی برای مربیان و رکابزنان، تجلیل، تشویق و تکریم باشگاهها و قهرمانان از جمله انتظاراتی است که یک باشگاه ورزشی از فدراسیون دارد.

  • 14:32
  • 1399/03/24
  • 26620