عصفوری: امیدوارم وزارت ورزش حمایت ویژه‌ای از رشته پاراسایکلینگ داشته باشد

رئیس کمیته پاراسایکلینگ در خصوص مسائل مختلف توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، فرهاد عصفوری رئیس کمیته پاراسایکلینگ در مورد رشته پاراسایکلینگ گفت: این رشته از سال ۲۰۰۴ در فدراسیون نابینایان و جانبازان و معلولین شروع به کار کرد. اولین مدال ما در این رشته، در سال ۲۰۰۶ به دست آمد. ما توانستیم در رشته دوچرخه سواری ۲ نفره، مدال طلا را کسب کنیم و در رشته معلولین، مدال نقره و برنز را به دست آوردیم. فدراسیون جانبازان و نابیایان، حمایت‌های لازم را از رشته پاراسایکلینگ داشت. مدال‌های زیادی را ورزشکاران در این رشته، کسب کردند. آخرین مسابقه که کمیته پارالمپیک اعزام کرد، مسابقات پارالمپیک توکیو بود. در حال حاضر، از ورزشکاران و کسانی که در اردو هستند، تست گرفتیم تا آن‌ها آماده بازی‌های آسیایی گوانژو شوند. فدراسیون دوچرخه سواری با توجه به حایت‌هایی که داشت، کسانی که نتوانستند به مسابقات قهرمانی کشور راه پیدا کنند، در تست ارزیابی شرکت می‌کنند و حضور دارند.

او در خصوص اینکه چقدر این رشته در کشور شناخته شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰ سال است این رشته در کشور فعالیت می‌کند. نفرات زیادی از این رشته، استقبال می‌کنند، به خصوص کسانی که مشکلات جسمانی دارند. سال گذشته و امسال هم صحبت‌هایی با کمیته ملی پارالمپیک انجام دادیم. خسروی وفا قول داد که از رشته هندباگ (مخصوص ورزشکارانی که مشکل نخا دارند) حمایت کنند. قصد داریم این رشته را در ایران گسترش دهیم. تقاضایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داریم، این است که نگاه ویژه‌ای به این رشته (پاراسایکلینگ) داشته باشند. رشته دوچرخه سواری، یکی از رشته‌های پر مدال رشته‌های ورزشی (چه معلولین و چه افراد سالم) است. ان شاالله بتوانیم صاحب مدال‌هایی بیشتری در این رشته شویم.

عصفوری درباره پیش بینی خود از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا ۲۰۲۲، تصریح کرد: مهدی محمدی را در این مسابقات در اختیار داریم. او در سطح کسب مدال طلا دیده شده است. امیدوارم افرادی که به اردو دعوت می‌کنیم، بتوانند در این مسابقات حد توانشان را بگذارند.

  • 16:45
  • 1400/10/17
  • 18214