جلسه ۴ ساعته روسای فدراسیون‌های ورزشی و وزیر ورزش و جوانان

دکتر رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سورای در نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون های ورزشی حضور پیدا کرد.

وزیر ورزش و جوانان باتاکیدبر برگزاری جلسات تخصصی بین مجموعه های مختلف ورزش و جوانان اظهار داشت: برپایی جلساتی چند ساعته و ارایه نقطه نظرات سازنده به سربلندی ایران اسلامی کمک می کند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در نشست با روسای فدراسیون‌های ورزشی، ضمن قدردانی از زحمات دکتر صالحی امیری و فعالیت‌های مستمر کمیته ملی المپیک در حوزه‌های مختلف اظهار داشت :به مجموعه همکارانم درکمیته ملی المپیک و پارالمپیک خداقوت می گویم.
وی همچنین از معاونان وزارت ورزش و جوانان نیز تشکر کرد وبرگزاری چنین نشست‌هایی را با حضور روسای فدراسیونهای ورزشی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : بی تردید تعامل و تبادل تجربیات، زمینه ساز رشد و توسعه خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تکمیل اطلاعات فدراسیون‌ها تکمیل شود. اظهارداشت: این مهم باید تا ماه آینده انجام شود، با این جلسات قصد داریم کار را شروع کرده و طبیعی است که شروعی طوفانی داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش توضیحاتی را درخصوص همکاری های مشترک مسوولان وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه کردوبت بسیار مثبت توصیف کردن آن افزود: این همکاری ها کمک می کند تا در ابعاد مختلف بتوانیم به رشد ورزش کمک کنیم.
دکتر سجادی همچنین به تبیین برنامه هایی توسعه ایی در حوزه ورزش بانوان پرداخت و گفت: برای بانوان ورزشکار بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و اعلام می کنم برای بهبودعملکرد‌بانوان فعال در بخش‌های مختلف فدراسیون‌ها ، من و همکارانم در معاونت توسعه مدیریت و منابع آماده پشتیبانی هستیم تا از جایگاه ویژه آنها قدردانی شود.
وی در ادامه به جلسه شب گذشته با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود : وی دیدگاه مثبتی در بحث حمایت از ورزش دارد و بی تردید این تعاملات به رشد ورزش کمک می کند.
وزیر ورزش و جوانان موضوع عفاف و حجاب در ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت :این موضوع پیش تر مصوب شده بود و باید با جدیت پیگیری شود ، ضمن اینکه یک طرح تحولی هم مقام معظم رهبری ارائه دادند که یک شیوه جدید برای کار است و آن هم باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: باید روی بحث عفاف و حجاب در ورزش و فدراسیون‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم، البته عفاف و حجاب مختص زنان نیست و آقایان هم باید جوری رفتار کنند که نشان دهند به این مهم احترام می‌گذارند.
دکترسجادی با تاکید بر لزوم توجه به مصوبات هیات دولت اظهار داشت : در هیات دولت تاکید شده دستگاه‌های اجرایی با افراد نخبه و خبره نشست‌هایی برگزار کنند که صرفا شامل معاونان و مسئولان نیست.
وی توضیح داد :افراد نخبه‌ای هستند که ایده دارند، پس باید نشست نخبگان در حوزه های مختلف را در نظر داشته باشید. در رشته‌های تخصصی افراد بسیار زیادی جز افراد حاضر در فدراسیون هستند که می‌توانند کمک‌کننده باشند.
وزیر ورزش و‌جوانان همچنین درخصوص مصوبات شورای برون مرزی اظهارداشت:آنچه که در این شورا مصوب میشود را جدی بگیرید ، بررسی ها باید درخود جلسات صورت بگیرد پس از مصوب شدن، باید اجرا شود.
دکتر سجادی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح دیپلماسی ورزشی پرداخت و در ادامه برگزاری نشست‌های متعدد تخصصی با موضوعات حقوق ورزش، مبحث بانوان، جوانان و ... را مورد تاکید قرار داد وگفت: در این حوزه باید بسیار جدی پیش برویم و نیازمند مشورت‌های شما هستیم تا بتوانیم دراین حوزه مقتدر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه ما ارتباطات خوبی در منطقه اوراسیا به دست آورده‌ایم، از حاضران دراین نشست خواست تا طرحهای توسعه ای خود را در دو حوزه ورزش و جوانان ارایه می‌کند.
وی درخصوص انتقادهای مطرح‌شده از آیین‌نامه فدراسیون‌های ورزشی‌گفت:‌در بازنگری آیین نامه ها ، باید دست یاری بدهیم و از تجربیات و دانش یکدیگر در رفع موارد مطرح شده بهره ببریم تا نواقص به حداقل برسد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره تشییع پیکر شهدای گمنام در این وزارتخانه نیز گفت: امیدواریم این بزرگواران از خداوند بخواهند که ما در مسیر پیش رو موفق باشیم. تشکر می‌کنم از عزیزانی که برای رخ دادن این اتفاق زحمت کشیدند.
وی در پایان ضمن قدردانی از سعه صدر حاضران در جلسه افزود: این نشست چهار ساعت طول کشید، چهارساعتی که برای اعتلای ورزش و جوانان صرف شد و من امیدوارم بتوانیم با برپایی چنین جلساتی به سربلندی ایران کمک کنیم.