پراش: بانوان دوچرخه‌سوار در تلاشند تا در مسابقات فقط شرکت کننده نباشند

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان گفت: اعضای کمیته ملی المپیک و همچنین سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو گفتند که دید حمایتی نسبت به دوچرخه‌سواری بانوان خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، محمود پراش درباره اردوی ۲ هفته‌ای تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان در جزیره کیش اظهار داشت: پس از اردوی نخست در جزیره قشم این دومین اردویی بود که تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان داشت. در این مدتی که در کیش اردو داشتیم خوشبختانه تمریناتی که لازم داشتیم را تواستیم برگزار کنیم و در ۲ روز پایانی نتایج اردو را بازنگری کردیم و با ارزیابی‌های که داشتیم تصمیم خواهیم گرفت که در اردو‌های بعدی چند بانوی رکابزن و کدام دوچرخه‌سواران به اردوی تیم ملی دعوت شوند. در این اردو ۱۴ رکابزن بانو حضور داشتند که از این تعداد ۲ نفر در رده سنی جوانان، ۳ رکابزن از دوچرخه‌سواران تیم ملی سرعت بودند و بقیه هم عضو تیم ملی استقامت و نیمه استقامت بودند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان در مورد تعویق رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا در هند، گفت: قطعا این تعویق روی برنامه‌ریزی هر تیمی تاثیر گذاشته است، اما این تعویق از مدت‌ها پیش هم قابل پیش‌بینی بود. به نظرم این تعویق یک فرصت بهتری برای دوچرخه‌سواری بانوان شد، زیرا با توجه به اینکه در ۲ سال اخیر در هیچ مسابقات بین‌المللی در بخش پیست شرکت نکرده بودیم، می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و تیم ملی بانوان را به شرایط فنی بهتری برسانیم و هم اینکه امکان اعزام تیم دوچرخه‌سواری بانوان به مسابقات بین‌المللی را فراهم کنیم.

وی در واکنش به کیفی بودن اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو، خاطرنشان کرد: در جلساتی که با اعضای کمیته ملی المپیک و همچنین پیمان فخری، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو داشتیم، این عزیزان گفتند که دید حمایتی نسبت به ورزش بانوان خواهند داشت. در این سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری بانوان پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و هرچند در سال‌های قبل کسی فکر مدال آوری دوچرخه‌سواری بانوان نبود، اما اکنون همه این رکابزنان با انگیزه زیادی تلاش می‌کنند تا در مسابقات فقط شرکت کننده صِرف نباشند.

پراش افزود: مخصوصا در بخش جاده می‌توانیم نتایج درخشانی کسب کنیم، چرا که رکابزنان جاده به خودباوری برای کسب مدال رسیده‌اند، ولی در بخش پیست، چون پیست چوبی مناسبی نداریم و از طرفی حضوری در مسابقات بین‌المللی نداشته‌ایم، نمی‌توان انتظار کسب نتایج فوق‌العاده داشت. البته در بخش پیست هم اگر تمرینات خوبی تا بازی‌های آسیایی داشته باشیم و شرایط خوبی را فراهم کنیم، حجتی کسب مدال هم دور از دسترس نیت.

وی درباره غیبت ماندانا دهقان از اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان، تصریح کرد: دهقان با هماهنگی خود من به اردو نیامده و گفته بود که که شرایط کاری و برنامه‌اش متفاوت است. همچنین یک کاری هم به اتفاق همسرش انجام می‌دهد و به هیمن خاطر فعلا در اردو نیست، اما اگر بخواهیم رو به جلو حرکت کنیم باید دهقان هم در اردو‌ها حاضر باشد.

پراش در پایان در مورد شرایط اعزام به مسابقات ترکیه گفت: مسابقات ترکیه فقط برای رده سنی بزرگسالان است، اما، چون نفرات بسیار خوبی در رده جوانان و امید حضور دارند، در نظر داریم که با ترکیبی از از نفرات بزرگسال، جوان و امید عازم مسابقات ترکیه شویم. سمیه یزدانی و ماندانا دهقان که باتجربه‌ترین رکابزنان تیم ملی هستند اکنون ۳۰ سال دارند و بقیه بانوان مانند فروزان عبداللهی ۲۵ ساله، ساجده سیاحیان ۲۰ ساله و قلی‌پور ۱۸ ساله هستند و باید تاکید کنم که این رکابزنان بانو توانمندی کسب مدال در آسیا را دارند.