5 یا 6 رکابزن را به‌صورت قطعی به مسابقات اعزام کنیم

پراش: تمرینات بانشاطی را برگزار می‌کنیم

مربی تیم‌های ملی بانوان گفت: بودجه فدراسیون برای خرید تجهیزات و دوچرخه‌های بروز کافی نیست و امیدوارم وزارت و کمیته ملی المپیک کمک حال تیم‌های ملی در حل و فصل این موضوع باشند.

محمود پراش در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، در خصوص برگزاری سومین مرحله اردوی تیم ملی بانوان کشورمان در جزیره کیش، اظهار داشت: خدا را شکر از لحاظ امکانات اردوهای برگزارشده رضایت کامل را داشتیم. بچه‌ها هم تمرینات بسیار خوب و بانشاطی را داشتند که امیدواریم تمام این تلاش‌ها به نتیجه دلخواه جامعه دوچرخه‌سواری که کسب مدال است، ختم شود.

وی افزود: در اسفند ماه سال جاری در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کنیم اما به صورت قطعی تصمیم نگرفتیم که در کدام مسابقات حضور داشته باشیم تا بتوانیم بهترین بهره‌وری از شرایط فنی مسابقات کسب کنیم. 

مربی تیم ملی بانوان در رابطه با نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی، مطرح کرد: سعی می‌کنیم حدود 5 یا 6 رکابزن را به‌صورت قطعی به مسابقات اعزام کنیم. متاسفانه در چند سال اخیر ما در سطح مسابقات آسیایی یا بین‌المللی حضوری نداشتیم و فقط در مرداد ماه سال جاری در مسابقات ترکیه رکاب زدیم.

پراش ادامه داد: در حدود 2 سال پاندمی کرونا ما فقط مسابقات بین‌المللی ترکیه را تجربه کردیم و مسابقات بین‌المللی یا آسیایی دیگری نداشتیم. به همین علت معتقدم انتظارات باید در سطح امکانات باشد اما ما دست از تلاش برنمی‌داریم و مطمئنا بانوان رکابزن ایران برای کسب مدال به مسابقات می‌روند.

وی عنوان داشت: تمام تلاش سرپرست و نائب رئیس بانوان فدراسیون براین بوده است که امکانات لازم برای برپایی اردوهای تیم ملی را تامین کنند که تمامی اعضای تیم ملی بانوان از این موضوع رضایت کامل را دارند. ما هم تمام تلاشمان را انجام دادیم و مجددا باید عرض کنم که باید با امکانات سخت افزاری که تیم ملی در اختیار دارد توقعات را ارزیابی و بسنجیم. 

مربی تیم‌های ملی بانوان ایران در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: همه ورزش دوستان به خوبی مطلع هستند که دوچرخه‌سواری یک رشته تجهیزمحور است و هر سال تجهیزات بروزتری روانه رقابت‌های حرفه‌ای می‌شود. شرایط اقتصادی کشورمان نیز در وضعیتی نیست که بتوانیم بهترین امکانات و دوچرخه‌ها را خریداری و تامین کنیم، البته این موضوع هم از عهده فدراسیون خارج است و تنها وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و نهادهای بالادستی می‌توانند گره‌گشای این قضیه باشند.