وفایی: یک تیم کیفی را به مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا می‌فرستیم

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز امیدوار به کمک وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک هستیم تا بدون مشکل و با حضور تمام نفرات بتوانیم در این رویداد بزرگ شرکت کنیم.

محمود وفایی، سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط ملی‌پوشان این رشته برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تاجیکستان اظهار داشت: خدا را شکر ملی‌پوشان وضعیت خوبی دارند و تقریباً نفرات اصلی نیز برای اعزام به قهرمانی آسیا مشخص شده‌اند. ما قرار است رکابزنان را 11 یا 12 اسفند به تور بین‌المللی در ترکیه اعزام کنیم  و پس از آن نیز مسابقات قهرمانی آسیا در 5 تا 9 فروردین ماه در پیش است که امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: کادر فنی از شرایط رکابزنان راضی است و امیدوارم که این شرایط تا زمان حضور در تاجیکستان باقی بماند. ضمن اینکه این مسابقات می‌تواند یک رویداد تدارکاتی خوب برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی 2022 نیز باشد.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص چگونگی این اعزام گفت: ما یک تیم کیفی را به مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا می‌فرستیم، یعنی آنهایی که نزدیک به موفقیت هستند، در لیست قرار می‌گیرند. در مجموع دو بخش آقایان و بانوان و در سه رشته تایم تریل انفرادی، تایم تریل تیمی و استقامت جاده و در رده‌های سنی مختلف، فکر می‌کنم 11 تا 12 نفر در لیست نهایی قرار بگیرند.

وفایی درباره هزینه‌های این اعزام عنوان کرد: با توجه به اسپانسرهای خوبی که گرفته شد، در بخش مربوط به برگزاری اردوها مشکلی نداشتیم و هزینه تقریباً یک میلیاردی مربوط به آنها تامین شد. برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز امیدوار به کمک وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک هستیم تا بدون مشکل و با حضور تمام نفرات بتوانیم در این رویداد بزرگ شرکت کنیم.