هاشم‌کندی: در مدت سرپرستی ۲ میلیارد آورده داشته‌ام

احتمالا تا ۲ هفته دیگر اساسنامه فدراسیون به تایید اتحادیه جهانی می‌رسد

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: تصورمان بر اینست که ان‌شاءللله تا ۲ هفته آینده فدراسیون جهانی نظر نهایی خود در مورد اساسنامه را خواهد داد.

رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین خبر‌ها از وضعیت تایید اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری از سوی اتحادیه جهانی این رشته، اظهار داشت: هنوز پاسخ نهایی را اعلام نکرده‌اند، اما با این وجود هم فدراسیون دوچرخه‌سواری و هم کمیته ملی المپیک پیگیر تایید اساسنامه هستند. تصورمان بر این است که ان‌شاءللله تا ۲ هفته آینده اتحادیه جهانی نظر نهایی خود در مورد اساسنامه را خواهد داد.

سپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص نحوه تامین هزینه اردو‌های داخلی، شرکت در مسابقات ترکیه و همچنین قهرمانی آسیا در تاجیکستان، خاطرنشان کرد: برای حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه تمامی هزینه‌ها از سوی اسپانسری که قرارداد داریم، تقبل خواهد شد. همچنین در جلساتی که با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم، قول مساعد داده‌اند که برای حضوری شایسته و کامل در قهرمانی آسیا حمایت مالی خواهند داشت. در مدتی که به عنوان سرپرست در خدمت فدراسیون دوچرخه‌سواری بوده ام، توانسته‌ایم با وجود همه شرایط سخت مالی و بدهی‌ها اسپانسر‌های جدیدی را جذب این رشته کنیم.

وی افزود: شاید تاکنون در خصوص این موضوعات صحبتی نکرده باشم، اما باید یادآور شوم که در این مدت اخیر نزدیک به ۲ میلیارد تومان آورده مالی داشته‌ایم. با رایزنی‌های که داشتیم فدراسیون هزینه‌ای بابت اردو‌های چند مرحله‌ای دختران و پسران در کیشریال قشم، رشت، اهواز و بم متقبل نشد. همچنین با قراردادی که جدیدا به امضا شده، هزینه شرکت در مسابقات ترکیه بر عهده شرکت VIB کویت خواهد بود. شرکت سانتو هم که همیشه در کنار فدراسیون دوچرخه‌سواری بوده هزینه اعزام تیم دختران به ترکیه را پرداخت می‌کند.

هاشم‌کندی تصریح کرد: مهمترین کاری هم که انجام شد، وصل کردن این اسپانسر‌ها به تیم کانتیننتال دانشگاه آزاد بود که امیدواریم رفته رفته با چنین اقدامات حرفه‌ای به جایگاه اصلی خود در آسیا برگردیم. همچنین با یک شرکت چینی هم به توافق رسیده‌ایم که در هفته‌های آینده خبر نهایی در این خصوص را اعلام خواهیم کرد. همچنین جا دارد از زحمات هیئت‌های استانی و به ویژه سرکار خانم ساکی، نائب رئیس بانوان که در برگزاری اردوها و جذب حامیان مالی تلاش زیاده کرده‌اند، تشکر کنم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به انتخاب قادر میزبانی به عنوان مشاور فنی و مدیر تیم‌های پایه با وجود مصاحبه انتقادی این پیشکسوت، اظهار کرد: وجود اختلاف نظر در مورد موضوعات مختلف چیز عجیبی نیست. هر حرفی هم که قبلا زده بودند، اکنون تمام شده و به نظرم یک سوءتفاهم کوچک بود که به خوشی حل شد. هر کسی هم در راس فدراسیون باشد نمی‌تواند از نظرات فردی مانند میزبانی که اسطوره دوچرخه‌سواری ایران آسیا است، چشم‌پوشی کند. حتی من در نظر داشتم که میزبانی به عنوان مدیر تیم‌های ملی فعالیت کند، اما مشغله کاری و علاقه خاضی که وی به بخش پایه دارد سبب شد تا به عنوان مشاور فنی و مدیر تیم‌های پایه فعالیت کند.

وی تاکید کرد: میزبانی علاقه دارد که یک کار زیربنایی در دوچرخه‌سواری صورت پذیرد و به همین خاطر دوست داشت در این حوزه فعالیت کند و همچنین شرایطی ترتیب داده‌ایم تا از نظرات وی در تیم دانشگاه آزاد استفاده کنیم. اختلاف نظر‌ها همیشه هستند، اما به نظرم در شرایطی که فدراسیون دوچرخه‌سواری در برهه‌ای حساس قرار دارد باید از میزبانی برای کمک به پیشرفت دوچرخه‌سواری و بازگشت آن به جایگاه سابق خود تشکر کنم. در پایان می‌خواهم از منتقدان فدراسیون دوچرخه‌سواری هم تشکر کنم که با تیزبینی خود و توجه به نقاط ضعف به ما کمک می‌کنند، چرا که اگر این انتقادات نباشد هیچ گاه به سمت اصلاح نمی‌رویم.