دوچرخه سواری به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می شود

در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، رشته‌های اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، در این جلسه که با حضور  حمید سجادی وزیر ورزش، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و شهیدی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان برگز شد؛ در خصوص رشته‌های اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی تصمیم گیری شد. 

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی  که در این نشست حضور داشت گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت اعزام کاروان ایران به این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی ارائه کرد. 

سرپرست کاروان ایران در خصوص رشته‌های اعزامی به این دوره از بازی‌ها اظهار داشت: طی 17 جلسه تخصصی که با 17 فدراسیون ورزشی داشتیم و به دنبال بررسی شرایط موجود و مطلوب  این فدراسیون‌ها، جمع بندی نهایی به ستاد عالی گزارش داده شد که  بر این اساس با تصمیم ستاد عالی بازی‌ها حضور ورزشکاران در رشته‌های تنیس روی میز، تیروکمان، دوومیدانی، کیک بوکسینگ، جودو، بسکتبال، تکواندو، کاراته، والیبال، هندبال، وزنه برداری، دوچرخه سواری و شمشیربازی در هر دو بخش آقایان و بانوان و رشته‌های کشتی، شنا  و ژیمناستیک به این دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مصوب شد.

رحیمی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد عالی در رشته‌های رکوردی مبنای اعزام ورزشکاران رکورد مدال طلای ثبت شده در دوره قبلی بازی‌های آسیایی می‌باشد بر این اساس ورزشکارانی جواز حضور را خواهند داشت که رکورد مورد نظر را کسب کنند. 

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی  همچنین از ادامه نشست‌ها با فدراسیون‌های اعزامی به این رویداد خبر داد و افزود: با نهایی شدن رشته‌های اعزامی مطابق مصوبه شورای عالی، در هفته‌های آتی نشست‌های هماهنگی در خصوص مسائل پروازی، لباس ورزشکاران و ... با مسئولین این  فدراسیون‌ها به صورت جداگانه خواهیم داشت.  

لازم به توضیح است پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مرداد ماه در 21 رشته ورزشی به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود.