برگزاری کارگاه روانشناسی ورزش در صفحه اینستاگرام فدراسیون دوچرخه سواری

کارگاه روانشناسی ورزش به صورت لایو در صفحه اینستاگرام فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، غفار تشکری شاد مدرس فدراسیون درباره برگزاری این کارگاه با محوریت موضوع روانشناسی ورزش گفت: در لایو کارگاهی که برگزار شد درباره مباحثی مبنی بر اینکه آیا ضرورت دارد روانشناسی ورزش در کنار ورزشکار باشد یا خیر تبادل نظر و صحبت شد.

وی افزود : در این کارگاه درباره مباحث دیگری چون بحث مربیگری کودکان از منظر روانشناسی و مربیگری ورزشکاران نخبه بررسی اجمالی صورت گرفت که در انتها پرسش و پاسخ های زیادی در لایو صورت گرفت.

تشکری شاد در ادامه خاطر نشان کرد: در این کارگاه که به صورت لایو برگزار شد درباره اینکه آیا در کشورهای دیگر هم سیستم روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرد سئوالات بی شمار پاسخ داده شد. خیلی از دوستان راجب سن مناسب شروع دوچرخه سواری و اینکه استعدادیابی برای دوچرخه سواری از کی شروع می شود سئوالات زیادی را مطرح کردند.

مدرس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه اظهار داشت: این کارگاه نشان داد که با توجه به نوع سئوالات مطرح شده باید در بحث استعدادیابی  بیشتر برنامه ریزی کرد موضوعی که امروزه فدراسیون برنامه ریزی دقیقی روی آن دارد .

وی افزود: این کارگاه در کل در یک بازده حدودا یک ساعته بیش از آن چیزی که تصور می شد استقبال شد و حجم مطالب و سئوالات بسیار زیاد بود و تا آنجا که امکان داشت سعی شد به تمامی سئوالات پاسخ داده شود.

تشکری شاد درخاتمه درباره عملکرد این کارگاه گفت : باید در برنامه های آتی بحث روانشناسی ورزش بیشتر به موضوعات استعدادیابی و مربیگری بپردازیم . برای خیلی از ورزشکاران ما این مهم است که مهارت های ذهنی در ورزش حرفه ای دوچرخه سواری را چگونه باید انجام دهند و اینکه موضوع استرس و اضطراب در مسابقات را چگونه کنترل کنند. اینها همه مواردی است که باید در برنامه کارگاه بعد مورد توجه داشته باشیم.