پیاده شدن یک رکابزن جوان در المپیک بهتر است

رکابزن ملی‌پوش ایران می‌گوید، بهتر است برای المپیک یک رکابزن جوان اعزام شود چون تجربه‌ای که به دست می آورد می تواند در آینده هم به درد تیم ملی بخورد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری محمد گنج خانلو درباره ی تاثیر تعویق المپیک بر روی نتیجه گرفتن تک سهمیه ایران در  توکیو بیان کرد: المپیک یکسال عقب افتاد. برای من بد نشد چون یک سال بزرگتر می شوم و تجربه ام نیز بیشتر خواهد شد. افزایش تجربه هم روی بهتر نتیجه گرفتن تاثیر بسزایی دارد اما اگر المپیک لغو شود دودش به چشم من می رود. چون  یک تجربه بزرگ را از دست می دهم. هدف من به غیر از حضور در المپیک، شرکت در تورهای اروپایی است و حضور در المپیک و نتیجه خوب گرفتن می‌تواند راهی برای دیده شدن باشد.

 گنج خانلو در مورد اینکه گفته می شود مسیر المپیک توکیو خیلی با تخصص او هماهنگی ندارد، تاکید کرد: پیش از این هم رکابزنانی که تخصصشان سربالایی است به المپیک اعزام شده اند اما حتی به مسیر سربالایی هم نرسیدند. نمی‌گویم سربالا رفتن من خوب است اما تا المپیک قطعا بهتر خواهد شد. البته تمام مسیر هم که سربالایی نیست و مسیر کفی نیز دارد.

او ادامه داد: از طرفی فکر می‌کنم دوچرخه سوار جوان در وسط مسابقه المپیک از دوچرخه پیاده شود و ادامه ندهد خیلی بهتر از این است که یک فرد سن و سال دار پیاده شود. رکابزن جوانی که به درد تیم ملی بخورد. کشوری که دنبال نتیجه است خب ممکن است بهترین دوچرخه سوار خود را اعزام کند اما کشوری که می داند نمی‌تواند نتیجه بگیرد به نظرم باید رکابزن جوانی اعزام کند تا با تجربه ای که به دست می آورد برای قهرمان جهان و المپیک بعدی بتواند بهتر شود. به این صورت به قضیه نگاه شود بهتر است.

رکابزن ملی پوش در مورد دو مرتبه لغو شدن برگزاری مسابقات جایزه بزرگ گفت: ابتدا گفتند مسابقه 23 خرداد برگزار می شود و بعد 30 خرداد به عنوان تاریخ بعدی تعیین شد و ما هم سعی کردیم خودمان را آماده کنیم اما در نهایت مسابقات لغو شد و من و چند رکابزن دیگر خیلی ناراحت شدیم چون  برای این مسابقه خیلی تمرین کرده بودیم.

او ادامه داد: اکنون هم بیشتر مواقع در حال استراحت هستیم و تمرینات کم و عمومی داریم. گاهی اوقات نفراتی که در تهران تمرین می کنیم، بین خودمان تمرین جایزه دار انجام می دهیم. با توجه به اینکه در دوچرخه سواری برخورد خیلی کم است امیدوارم هر چه زودتر اجازه دهند تا کم کم مسابقات ما برگزار شود.

منبع : ایسنا