اسدی رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری شد

رسول اسدی برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری با حضور اعضا در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.  محمد پولادگر به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مجمع شرکت کردند و ریاست مجمع بر عهده پولادگر بود.

این انتخابات هفت کاندیدا داشت که در پایان رسول اسدی با کسب ۲۸ رای از  ۵۳  آرای ماخوذه به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد. 

محمد بابایی، حمیدرضا پارسی‌منش، محمود ترابی گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری لطف‌آبادی، رسول اسدی و محمد صانعی کاندیدای انتخابات بودند که

میرابوطالبی و ترابی گودرزی پیش از شمارش آرا انصراف دادند.

به جز اسدی که با ۲۸ رای رئیس فدراسیون شد، محمد صانعی ۱۴ رای، افشین داوری ۹ رای و محمد بابایی ۲ رای داشتند و آرای حمیدرضا پارسی‌منش صفر بود.

فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک و غفور کارگری رییس کمیته پارالمپیک نیز در مجمع حضور داشتند.

انکار سینگ دبیرکل کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا به عنوان ناظر در این انتخابات حضور داشت. او در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری ایران به صورت آنلاین شرکت کرد و برای دقایقی صحبت کرد. او در مجمع گفت: عذرخواهی می‌کنم که به دلیل مشکلات ویزا نتوانستم به صورت حضوری در این مجمع حاضر شوم. امیدوارم که انتخابات طبق اساسنامه برگزار شود. بعد از انتخابات نیز گزارش مجمع برای ما ارسال می‌شود که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. آرزوی موفقیت برای دوچرخه‌سواری ایران دارم.

اعضای هیات رییسه فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز به شرح زیر انتخاب شدند: 

مهرداد تاوتلی کاندیدای نایب رییس: با ۵۱ رای انتخاب شد. 

محمود وفایی کاندیدای کاشناس خبره: با ۴۸ رای  انتخاب شد. 

وجیهه نقوی کاندیدای کارشناس خبره: با ۳۲ رای انتخاب شد. 

مریم مدنی کاندیدای خزانه داری: با  ۴۸ رای انتخاب شد. 

معصومه صمدیان کاندیدای نماینده استان ها: با  ۲۸ رای انتخاب شد.

اشرف ساکی کاندیدای نایب رییسی بانوان بود که به دلیل بازنشستگی نتوانست در انتخابات شرکت کند.

پولادگر: از دوچرخه‌سواری توقع مدال‌آوری داریم 

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در آرامش کامل برگزار شد و دیگر هیچ بهانه‌ای برای مدال‌آوری نیست.

محمد پولادگر در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری بیان کرد: خدا را شاکریم که انتخابات در آرامش کامل و با رعایت تمام نکات دموکراسی برگزار شد.‌ امیدوارم آقای اسدی در این مسئولیت سنگین که برعهده گرفته است موفق باشد. در دوران سرپرستی تمام فعالیت های فدراسیون برقرار بود. یکی از دوستان گفت فدراسیون وضعیت بدی دارد اما اینطور نیست. ابتدای سال خاطرم است اولین مدال ها را این  فدراسیون گرفت. 

او ادامه  داد: دوچرخه‌سواری، فدراسیون با قدمتی است و وقتی نتایج فدراسیون را نگاه می‌کردم به جز بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ در بقیه دوره‌ها صاحب مدال بوده است. این رشته برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اهمیت زیادی دارد. همچنین این رشته دارای امتیازات زیادی است و در حوزه همگانی می‌تواند فعال باشد.  دوچرخه‌سواری جایگاه معتبری بین مردم  دارد که این امتیاز است. امیدوارم بعد از سپری شدن دوران سرپرستی و فراز و نشیب هایی که بود از امروز سامان بگیرد. 

پولادگر خطاب به مجمع گفت: همه باید کمک کنید و در مقابل رایی که دادید پاسخگو باشید. امیدوارم دوچرخه‌سواری در رویدادهای پیش رو مدال های زیادی کسب کند و توقع ما این است. امیدوارم اولین مدال المپیک را دشت کنید و اکنون انتخابات هم برگزار شد،  هیچ بهانه ای دیگر برای مدال آوری ندارید. 

او ادامه داد: رئیس فدراسیون تلاش کند پیست مازندران را سروسامان دهد چون دارد از بین می رود. هزینه بسیار زیادی شده است و این کار را در اولویت قرار دهید. 

پولادگر در پایان گفت: از دبیرکل آسیا تشکر می‌کنم با دقت نظر در مجمع حضور داشت و مشتاقانه منتظر حضورشان در تهران هستم.