احمدی: نبود مسابقات باعث بی‌انگیزگی ورزشکاران شده است

 مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: ما نسبت به شرایط ورزشکاران بی‌تفاوت نیستیم، اما کرونا مانع از هرگونه فعالیتی برای ما شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و به نقل ازخبرگزاری میزان ،علیرضا احمدی در گفت‌وگویی در خصوص آغاز مسابقات رشته دوچرخه‌سواری اظهار داشت: هنوز هم منتظر ابلاغ نهایی مسئولان وزارت ورزش برای برگزاری مسابقات هستیم. با وجودی که فرآیند آغاز رقابت‌های ورزشی برای برخی رشته‌ها صادر شده، اما این اتفاق در مورد رشته دوچرخه‌سواری رخ نداده است. البته پس از این اتفاق رایزنی و مکاتباتی را با برخی مسئولان استان‌ها انجام داده‌ایم تا بتوانیم اردو یا مسابقاتی را در آنجا برگزار کنیم که با مخالفت مسئولان آنها مواجه شدیم و تاکنون تلاش‌های ما بی‌ثمر بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت ورزش مجوزی نداده بود، اما بازهم خودمان پیگیر این مسئله شدیم تا هر طور شده با برگزاری رقابت‌ها ورزشکاران را در کوران مسابقات قرار دهیم که فایده‌ای نداشته است. شرایط موجود به سمت و سویی کشیده شده که برخی ورزشکاران در شُرف خداحافظی از دنیای قهرمانی هستند و این مسئله برای رشته ما خیلی مناسب نیست.

*نباید بابت ساختمان جدید انتقاد کنند

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری تصریح کرد: دوچرخه‌سواری رشته سختی است که باید ورزشکاران به صورت متوالی در مسابقات حضور داشته باشند، اما با توجه به شرایط فعلی و دوری آنها از مسابقات، یک نوع بی‌انگیزگی در آنها ایجاد شده است.

احمدی با انتقاد از بی‌توجهی ورزشکاران به تأسیس ساختمان جدید دوچرخه‌سواری گفت: ورزشکاران در این شرایط از ما انتقاد می‌کنند که تنها دغدغه فعلی اتمام ساختمان دوچرخه‌سواری است و آنها را به حال خودشان رها کرده‌ایم که این موضوع دور از واقعیت است. هنگامی که مسئولان اجازه برگزاری یک رقابت ساده را به ما نمی‌دهند رکابزنان نباید از ما خُرده‌ای بابت این مسئله داشته باشند.

*تلاش می‌کنیم در این دوران بیکار نباشیم

وی تصریح کرد: همانطور که افتتاح خوابگاه دوچرخه‌سواری به پای انصاری نوشته شده است ما هم در نظر داریم تا با افتتاح ساختمان جدید فدراسیون یادگار خوبی از خودمان بر جای بگذاریم. دوست‌ داریم بدانیم دلیل رفتار منتقدان با ما بر مبنای چه موضوعی است؟ در دوران کرونا و با وجود تعطیلی مسابقات، بیشتر فعالیت‌ها را از طریق فضای مجازی داشته‌ایم و آیا این خدمات‌رسانی محسوب نمی‌شود؟ تمام تلاش ما این است تا در این دوران خیلی بیکار نباشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: به نظرم افراد منتقد همواره به مسائلی اشاره می‌کنند که نشان از ایجاد حاشیه‌ برای این رشته دارد. آنها چندان دنبال پیشرفت دوچرخه‌سواری نیستند و گرنه چنین صحبت‌هایی را مطرح نمی‌کردند. متأسفانه استفاده نامناسب از فضای مجازی باعث شده تا عده‌ای که با کمبودهایی در دوران ورزش قهرمانی مواجه بودند، با جوسازی علیه ما خودشان را بزرگ جلوه دهند.