تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تشکیل یافت

تیم د‌وچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، حبیب محمدپور در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز اظهار داشت: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش در 3 بخش ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی بوده که بخش همگانی ترویج ورزش بین دانشجویان، کارمندان و اساتید است و بخش حرفه‌ای هم به مسابقات رسمی این عزیزان اختصاص دارد.

وی افزود: در بخش قهرمانی سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تنها یک تیم در رشته تنیس روی میز داشت که به مقام دوم دست یافته بود و در دیگر رشته‌ها تیمداری نمی‌کردیم.

مدیر تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی از دیرباز قطب دوچرخه‌سواری کشور به شمار رفته و دوچرخه‌سواران بزرگی از این خطه ظهور و در تیم ملی و میادین بین‌المللی و آسیایی درخشیدند، اما به دنبال انصراف پتروشیمی و شهرداری تبریز از تیمداری بنا به دلایلی، خلا بزرگی در ورزش این استان از بابت نبود تیم دوچرخه‌سواری به چشم می‌خورد و ‌سال گذشته با اتمام تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان که تیمی از آذربایجان‌شرقی برای اولین بار در مسابقات حضور نداشت، کارهای اولیه برای تشکیل تیم دوچرخه‌سواری آغاز شده و خوشبختانه با نگاه مثبت شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت دکتر تهرانچی و همچنین حمایت آقای لشگری رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و آقای دکتر جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تبریز و آقای دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان، تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تشکیل یافت.

وی گفت: البته این تیم سال گذشته در واحد تهران و تنها در ماده پیست فعالیت داشت که با انتقال این تیم و افزایش ماده‌های جاده و کوهستان، شاهد حضور تیم د‌وچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان نماینده آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری و بین‌المللی خواهیم بود.

محمدپور تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال مسابقات تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان برگزار نمی‌شود اما این تیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور خواهد یافت و همچنین میزبانی مسابقات دوچرخه‌سواری دانشگاه‌های آزاد کشور را گرفته و این مسابقات به میزبانی تبریز انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاح آکادمی دوچرخه‌سواری یکی از اهداف ما در کنار تیمداری بوده و با توجه به کادر مجربی که داریم، درصد استعدادیابی و شناسایی چهره‌های مستعد استان در ورزش دوچرخه‌سواری هستیم.

وی گفت: امکانات لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در رشته دوچرخه‌سواری را داشته و همچنین زیرساخت های لازم در استان در این رشته فراهم است و از دیگر اهداف ما توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در اقشار مختلف جامعه است که این رشته به دلیل انجام آن در فضای باز و عدم رو در رویی ورزشکاران با هم، می‌تواند در روزهای کرونایی خلا فعالیت‌های بدنی در شهروندان را پر نماید.

محمدپور در مورد نفرات تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت:‌ تقریبا با نفرات بومی قرارداد داخلی منعقد کردیم و تنها یک رکابزن غیربومی داریم و کادر فنی مجربی را هم انتخاب کردیم و کادر فنی تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز متشکل از هاشم کندی، کرم‌زاده، حسن ملکی و مهدی عادلی هستند.