صفرزاده:هیات‌ها رقابت دوچرخه سواری جایزه بزرگ اجرا کنند

سرمربی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری نوجوانان و جوانان گفت: هیات‌های استانی، رقابت‌های دوچرخه سواری جایزه بزرگ را به منظور رشد و توسعه این رشته ورزشی طراحی و اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، مهرداد صفرزاده عصر جمعه در گفت و گویی افزود: برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ در استان‌ها به منظور جذب استعدادها، ترغیب دوچرخه سواران و توسعه این رشته ورزشی در بخش نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش از برنامه‌های فدراسیون دوچرخه سواری است.

وی بیان کرد: همکاری و هماهنگی وزرات آموزش و پرورش در ترویج رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در بین نوجوانان و جوانان و شناخت نیروهای مستعد مهماست.

سرمربی تیم‌های ملی دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان ادامه داد: به منظور ارتقا جایگاه این رشته ورزشی دوره‌های مربی‌گری در مراکز مختلف برگزار می‌شود.

صفرزاده تاکید کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در رده سنی نوجوانان به طور مسلم آینده تیم ملی دوچرخه سواری کشور را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه سواری در کشور، تصریح کرد: پیست‌های استاندارد این رشته ورزشی باید در استان‌ها احداث شود و اکنون مهم ترین پیست مورد نیاز پیست‌های "بی ام ایکس" است.

صفرزاده با بیان اینکه یکی از پیشرفته‌ترین پیست‌های بی ام ایکس در قم در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: این پیست دوچرخه سواری نمایشی در پشتوانه‌سازی تیم‌ها در بخش نونهالان و نوجوانان کمک‌کننده است.

سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دوچرخه سواری یادآور شد: احداث پیست‌های دوچرخه سواری مانند بی ام ایکس همکاری و حمایت شهرداری‌ها را می‌طلبد.

لرستان با کسب ۶۴۱ امتیاز در مجموع تیمی قهرمان این رقابت‌ها شد و تیم‌های اصفهان و کرمان با کسب ۶۳۱ و ۶۱۰ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

سرمربی تیم های ملی دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان برای نظارت بر رقابت‌های دوچرخه سواری رده سنی جوانان کشور به سمنان سفرکرده است.

رقابت‌های دوچرخه سواری رده سنی جوانان قهرمانی کشور به مدت ۲ روز طی در روزهای چهاردهم و پانزدهم آذر ۹۸ در بوستان تفریحی سوکان شهر سمنان برگزار شد.