گفت وگو با رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه:

عزیزی : زیر ساخت مناسب نداشته باشیم کسب مدال ها گذرا و سطحی است

تا زمانی که زیرساخت ورزش دوچرخه سواری در استان مهیا نباشد نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و برنامه ها و کسب مدال ها به صورت گذرا و سطحی برای رفع مسئولیت انجام می پذیرد. لذا این توسعه زیرساختی همت مسئولین بالاتر را می طلبد.


جلال عزیزی رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در سال ۹۸ ، مسابقات استانی را در رشته های مختلفی برای شناخت ورزشکاران برتر برگزار کردیم که در نهایت توانستیم در مسابقات کشوری جایگاهی بدست آوریم . در اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و لیگ ۷ مرحله اعزام تیم داشتیم که حاصل یک اعزام در بخش بانوان کسب یک مدال نقره بود، و در اعزام های دیگر دو ورزشکار ما به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شدند که در بخش نوجوانان در نهایت یک ورزشکار به اردوی پشتوانه سازی تیم ملی دعوت شد .

وی افزود: در اعزام مسابقات قهرمانی کشور تریال نیز مقام دوم کشوری را کسب کردیم که سبب شد ورزشکار ما منتخب تیم ملی تریال شود و به لطف فدراسیون به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام شد و مقام سوم و مدال برنز آسیا را برای استان و کشور کسب کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه کرمانشاه نیاز مبرم به پیست دارد اظهار داشت: تا زمانی که زیرساخت ورزش دوچرخه سواری در استان نداشته باشیم نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و برنامه ها و کسب مدال ها به صورت گذرا و سطحی برای رفع مسئولیت انجام می پذیرد. لذا این توسعه زیرساختی همت مسئولین بالاتر را می طلبد.

در زمینه زیرساخت ورزش دوچرخه سواری استان پیگیری های لازم را چه از طرف هیات استان با شهرداری و اداره کل ورزش استان و استانداری انجام دادیم، که موفق به دریافت زمین استاندارد پیست دوچرخه سواری در استان نشدیم. طی مکاتبه و موافقت استاندار زمین یک هکتاری برای پیست دوچرخه سواری در نظر گرفته شد اما متاسفانه مدیر کل ورزش و جوانان استان به علت عدم وجود اعتبار با واگذاری زمین به هیات دوچرخه سواری مخالفت کرد و بیان داشتند که پروژه نیمه کاره زیاد داریم و نمی توانیم پروژه جدید احداث کنیم . در حال حاضر ورزشکاران دوچرخه سوار در استان کرمانشاه یک متر زیرساخت استاندارد برای تمرین ندارند.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه خاطر نشان کرد : پیگیری پیست دوچرخه سواری کوهستان نیز از سال ۹۷ با شهرداری کرمانشاه صورت گرفت و پس از رضایت شهرداری قرار شد در پارک جنگلی سراب قنبر مسیری به طول ۵ کیلومتر برای پیست کراس کلانتری احداث شود اما بعد از مدتی به دلایل نامعلومی شهرداری عنوان کرد پیست به درختان آسیب میزند و اجازه ساخت پیست را به هیات استان نداد ، ایم موضوع همچنان از طرف هیات استان در حال پیگیری است.

وی در خصوص سایر کمیته ها افزود: کمیته همگانی هیات در سال گذشته فعالیت چشمگیری داشته و برنامه هایی با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، همچون سه شنبه های بدون خودرو، همایش های عمومی دوچرخه سواری و سایر برنامه های همگانی را به انجام رسانده است. در کمیته تریال که یکی از موفق ترین کمیته های ما بوده با مدیریت مسئول کمیته تریال وهمت خود ورزشکاران افتخارات خوبی در مسابقات قهرمانی کشور و آسیایی کسب کردیم. در کمیته فرهنگی هیات نیز برنامه هایی مانند اعزام رکابزنان فرهنگی به کربلای معلی را در ایام اربعین حسینی و حمایت از دوچرخه سواران زوار حسینی را به صورت هر ساله داشته ایم. در کمیته های استعدادیابی نیز موفق شدیم در بین دانش آموزی چند شهرستان استان کرمانشاه استعدادیابی انجام دهیم و در پایان استعداد های خوبی کشف شدند.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه، در ادامه سخنان خود در خصوص میزبانی مسابقات گفت: در بدو ورود من به هیات میزبانی مسابقات لیگ تریال را گرفتیم و حاصل آن برای استان کسب مقام اول کشور بود که پس از آن به دلیل کمبود اعتبار و سایر مشکلات موفق به کسب میزبانی نشدیم. در نظر داریم با شکست ویروس منحوس کرونا در کشور به محض شروع فعالیت ها به حالت عادی میزبانی مسابقات جوانان رشته جاده را برگزار می‌کنیم..

وی در خصوص همکاری و ارتباط با پیشکسوتان رشته دوچرخه سواری در استان افزود: با کمال میل با تعدادی از پیشکسوتان دوچرخه سواری ارتباط گرفتیم و از آنها خواهش کردیم در کنار ما قرار بگیرند و در موفقیت دوچرخه سواران استان و سرافرازی کرمانشاه سهیم باشند که از تجربیات عزیزان بهره مند شویم، متاسفانه عزیزان پیشکسوت بیان کردند قصد ادامه فعالیت در هیچ قسمتی از هیات را ندارند و ما این چند سال بدون حمایت این عزیزان فعالیت ها را ادامه دادیم.

عزیزی در خاتمه اظهار داشت: زمینه آموزش نیز با پیگیری های کمیته آموزش هیات در سال 97 یک دوره آموزش مریبگری درجه 3 و در سال 98 نیز یک دوره آموزشی داوری دوچرخه سواری و مربیگری دوچرخه سواری درجه 3 برگزار کردیم، و این کار باعث رونق رشته دوچرخه سواری و فرهنگ سازی آن در بحث تخصصی این رشته در استان کرمانشاه شد.