بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون دوچرخه سواری:

صالحی امیری: خانواده دوچرخه‌سواری دلسوز ، سخت‌کوش و کم توقع هستند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: من احترام زیادی برای خانواده دوچرخه قائل هستم چرا که خانواده دوچرخه سواری ، خانواده دلسوز، سخت کوش و کم توقع هستند و به شخصه ضمن تشکر از آنها تعهد داریم که به این رشته کمک کرده تا بهتر از قبل شوند.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون دوچرخه سواری ، امروز رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران ، مجید شایسته و علی دادگر اعضای هیات اجرایی و بهداد سلیمی با حضور در فدراسیون دوچرخه سواری ضمن بازدید ازاحداث ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری ، نشستی را با خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری برگزار کردند.

در این نشست خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری ضمن خیرمقدم گویی به آقای صالحی امیری و هیات همراه اظهار داشت: در وهله اول باید اشاره کنم به احداث ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه سواری که با وجود تعطیلی دو ماهه به خاطر شیوع ویروس کرونا اما پیشرفت قابل توجهی داشته است. شیوع کرونا باعث شد تا تمام مسابقات آسیایی و جهانی لغو شود . مسابقات تریال قهرمانی آسیا به میزبانی ایران و تور آذربایجان لغو شد.  اتحادیه جهانی هم تمام مسابقات را تا پایان ۲۰۲۰ لغو کرد ، هر چند ما چند مسابقه مجازی برگزار کردیم اما می دانیم که این کافی نیست  و همین موضوع، کار را برای دوچرخه سواران ما سخت کرد. معمولا در اوضاع نابسامان اقتصادی ، کسب جایزه های 15 هزار دلاری برای دوچرخه سواران ما پول خوبی بود که به خاطر کرونا نصیب دوچرخه سواران ما نشد. یکی دیگر از مشکلات ما عدم تیمداری باشگاه در لیگ دوچرخه سواری است و ورزشکاران ما نتوانند با باشگاه‌ها قرارداد امضا کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه دوچرخه سواری بسیار سنگین شده است خاطر نشان کرد: قبلا با 30 میلیون می توانستیم یک دوجرخه نبستا خوب بخریم اما امروز باید 300 میلیون برای خرید یک دوچرخه هزینه کنیم . البته یکی از نیازهای اصلی ما پیست سرپوشیده چوبی است. رقبای در این زمینه بسیار جلوتر از ما هستند. ده تا پیست سرباز ما به اندازه یک پیست سرپوشیده ارزش ندارد. ما اگر حمایت شویم قاعدتا در آینده حرف های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.

قمری با اشاره به تغییر و تحولات تیم ملی دوچرخه سواری گفت : طبق برنامه ریزی که انجام دادیم در آینده نزدیک ، پوست اندازی در تیم های ملی خواهیم داشت و انشاله در بازی های آسیایی دوره بعد مدال های ارزشمندی کسب خواهیم کرد .

در ادامه جلسه، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از خانواده دوچرخه سواری به آقای قمری خسته نباشید می گویم. من احترام زیادی برای خانواده دوچرخه قائل هستم چرا که خانواده دوچرخه سواری ، خانواده دلسوز، سخت کوش و کم توقع هستند و به شخصه ضمن تشکر از آنها تعهد داریم که به این رشته کمک کرده تا بهتر از قبل شوند.

وی افزود: باید به دوچرخه سواری نگاه ویژه داشت ، فراتر از بحث ورزش قهرمانی ، چرا که مردم با دوچرخه زندگی می‌کنند خصوصا نسل جوان. باید در مورد عمومی کردن دوچرخه‌سواری بیشتر کار شود و دوچرخه در متن زندگی اجتماعی آورده شود. مردم با دوچرخه خو گرفته اند پس باید برای حفظ سلامت جامعه هم باید برنامه ریزی کرد.

صالحی امیری درباره احداث ساختمان جدید فدراسیون هم اظهار داشت: ساخت ساختمان جدید فدراسیون هم اقدامات بسیار خوب فدراسیون است که در کنار پیست در حال ساخت می باشد .می دانم که این موضوع چقدر می تواند وقت و انرژی رئیس فدراسیون را بگیرد اما به هر حال این یکی از اقدامات ارزشمند بشمار خواهد رفت .

در خاتمه رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه باید از حوزه بانوان حمایت بیشتری شود خاطر نشان کرد: همواره تاکید کرده ام و بازهم می گویم که حوزه بانوان را نباید فراموش کرد و آنها نیازمند حمایت بیشتر هستند. ما امروز در اولین جلسه هیات اجرایی تمام شرایط فدراسیون دوچرخه سواری را بررسی خواهیم کرد تا کمک خوبی به فدراسیون شود. ما هم تعهد داریم کمک کنیم تا فدراسیون قوی تر از قبل شود. نباید فراموش کنیم که دوچرخه سواری فراتر از یک رقابت ورزشی است.

اشرف ساکی نایب رییس بانوان دوچرخه سواری هم در ادامه جلسه عنوان داشت : حوزه بانوان حرف زیادی برای گفتن دارد و و می تواند مثل قبل مدال آوری داشته باشد اما لازمه آن حمایت همه جانبه وزارت ورزش و کمیته ملی المییک  است. دوست داریم بانوان در میادین بزرگ پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری هم در حاشیه جلسه گفت: ممکن است برای ساختن ساختمان جدید به مشکل مالی بخوریم و انتظار کمک از شما و وزیر داریم. ما می‌خواهیم این ساختمان به یادگار باقی بماند.

محمود پراش مربی تیم ملی هم بیان کرد: بسیار از نفرات با تجربه ما از تیم ملی کنار رفتند از طرفی تیم های باشگاهی هم منحل شدند در صورتی که اگر باشگاه ها بودند می توانستیم در مسابقات شرکت کنیم و امتیاز بگیریم و در نهایت به سهمیه بیشتر برسیم. دختران زیادی داریم مانند سمیه یزدانی که اگر حمایت شوند به موفقیت برسند. همچنین به ابزار و تجهیزات بیشتری نیاز داریم و قطعا پیشرفت ما هم ملموس تر خواهد بود. اگر از الان کار را شروع کنیم می‌توانیم در بازی های آسیایی نتیجه خوبی بگیریم.