کمیجانی رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی

سیاست ما ایجاد فضای مناسب برای رشد نوجوانان و جوانان است

بزرگترین هدف و سیاست هیات استان مرکزی ایجاد بستر مناسب دوچرخه سواری برای رشد نوجوانان و جوانان است.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، محمد کمیجانی رئیس هیات استان مرکزی می گوید: در سال گذشته سعی کردیم که فضا و بستر مناسب دوچرخه سواری را برای نوجوانان و جوانان مهیا کنیم . این بزرگ ترین سیاست ما در هیات دوچرخه سواری استان مرکزی می باشد. بی شک این امر در کنار بزرگان دوچرخه سواری می تواند در آینده نوید بخش آینده روشن در رشته دوچرخه سواری باشد .

وی افزود : استان مرکزی ۷ هیات فعال در شهرستانها دارد و تمام کمیته های فعال تا پایان سال ۹۸ سعی داشتند در تمام رده های سنی شامل نوجوانان ، جوانان ، امید ، بزرگسالان در رشته های پیست ،  جاده ، کوهستان ، بانوان و آقایان طوری برنامه ریزی کنند که در تمامی مسابقات بتوانند حضور فعال داشته باشند . البته با توجه به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال این امر محقق نشد و برخی از مسابقات لغوشد .

کمیجانی در ادامه خاطر نشان کرد: البته ما سال قبل 24 اعزام خارج از استان داشتیم و در تمام مسابقات گروهای سنی شرکت کردیم که ماحصل آن کسب 6 مدال بود که 3 مدال در پیست و 3 مدال در جاده که توسط بزرگسالان و جوانان در پیست  و کوهستان بدست آمد.

رئیس هیات دوچرخه سواری مرکزی تاکید کرد: تمام سیاست هیات دوچرخه سواری استان مرکزی ، ایجاد فضای مناسب برای رشد نوجوانان و جوانان در کنار بزرگان دوچرخه سواری می باشد که خدا را شکر در این زمینه موفق بودیم اما یادمان باشد که رشد دوچرخه سواری در جامعه یعنی برگزاری مسابقات و این موضوع بسیار حائز اهمیت است . یکی از دیگر اقدامات ما در سال قبل برگزاری 15 مسابقه بصورت لیگ و برگزاری 10 همایش در سطح استان بود که بازتاب خوبی در استان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه باید در بخش استعدادی باید بیشتر کار شود خاطر نشان کرد: در بخش استعداد یابی همانند سنوات قبل ،  ابتدا با فراخوان و سپس با برگزاری مسابقات استانی و انتخاب نفرات در المپیاد حضور موفقی داشتیم تا آنجا که درالمپیاد بانوان ۲مدال و اقایان ۲ مدال و جوانان و نوجوانان در سمنان هم ۴مدال کسب شد.

کمیجانی ضمن اشاره به  پیست در حال احداث استان هم گفت: ساال 1375 کار احداث پیست آغاز شد که متاسفانه تاکنون فقط 20 درصد رشد داشته است  و اگر این پیست هر چه زودتر تمام شود ما می توانیم قهرمانان بیشتری در عرصه تیم ملی به جامعه ورزش کشور تحویل دهیم.

وی در خاتمه درباره برنامه تقویمی امسال 99 گفت: امسال با برنامه ریزی که داشتیم با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال قبل برنامه تقویمی را برنامه ریزی کردیم .که فعلا بخاطر شرایط فعلی جامعه و ویروس کرونا منتظر اعلام مسابقات و شروع تمرینات دوچرخه سواران هستیم .