گفت وگو با رئیس هیات استان آذربایجان غربی :

اسدی : آذربایجان غربی به دلیل شرایط اقلیمی می تواند میزبان بسیاری از مسابقات شود

چند سالی بود که در استان آذربایجان غربی شاهد برگزاری تور بین المللی آذربایجان بودیم مسابقات معتبری که امسال متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، میر محمد رضا اسدی رئیس هیات دوچرخه سواری استان گفت: عملکرد ما در سال 98 درخشان بود. اعزام به مسابقات لیگ کشوری کورسی و کراس و دانهیل در تمام مراحل ، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور کراس و دانهیل آقایان و بانوان تیرماه۹۸سردشت ، اعزام به مسابقات آسیایی ، اعزام به اردوی تیم ملی دومرحله اهواز و گیلان و اعزام تیم دختران وپسران به المپیاد استعدادهای برتر شهریور۹۸تبریز ، بخشی از عملکرد ما در سال گذشته بود .

وی افزود : البته ما فارغ از حضوردرمسابقات مختلف چندین دوره کلاس مربیگیری را هم در سطح استان برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. برگزاری کلاس مربیگری درجه۳ ارومیه مرداد ۹۸ ، برگزاری همایش و جشنواره های دوچرخه سواری در ۷شهر استان ، برگزاری پویش های مردمی بصورت مرتب در سه شنبه ها و پنج شنبه و جمعه و برگزاری کارگاه استعدادیابی به مربیان ، از جمله اقداماتی بود که بازخورد خوبی داشت .

اسدی با اشاره به برنامه تقویمی و شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برنامه ریزی خاصی داریم تا انشاله عملکرد خوبی را داشته باشیم. طبق برنامه ریزی ، جلسه هماهنگی با آموزش و پرورش را در دستور کار خواهیم داشت. انتخاب مربیان استعدادیاب یکی دیگر از کارهایی است که حتما آن را اجرا خواهیم کرد . برگزاری مسابقه دانهیل جام نگین ایران(دریاچه ارومیه) ، اعزام به مسابقات دانهیل تبریز ، برگزاری کارگاه عملی در شهرستان شاهین دژ ، استعدادیابی دختران و پسران ، اعزام به مسابقات لیگ و قهرمانی کشور در صورت ابلاغ فدراسیون در تمامی رده ها  ، برگزاری کلاس مربیگری درجه ۲ در ارومیه ، برگزاری کلاس داوری ، برگزاری کارگاههای عملی دوچرخه سواری و تغذیه و علم تمرین در ارومیه  ، پیشنهاد برگزاری قهرمانی کشور کراس کانتری به فدراسیون در شهر اشنویه  ، پیشنهاد برگزاری مسابقه دوچرخه سواری کورسی در شهر ارومیه شهریور ۹۹ از جمله مواردی است که انشاله تا پایان سال آن را به مرحله اجرا خواهیم رساند.

رئیس هیأت آذربایجان غربی در ادامه خاطر نشان کرد : طی جلسه ای که با حضور رئیس فدراسیون داشتیم مقرر شد که توربرگزاری یین المللی کورسی با نام توردریاچه ی ارومیه و همچنین مسابقات کوهستان بین المللی با نام بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت را برگزارکنیم که این برنامه ها حتی در شورای عالی ورزش استان مصوب شد ولی به علت شیوع ویروس کرونا فعلا معلق ماند. ما امسال تور بین المللی ایران آذربایجان را هم به دلیل کرونا لغو کردیم .

وی در ادامه اظهار داشت: نبود زیر ساخت مناسب در سطح استان با توجه به پتانسیل های طیبعی علی الخصوص کوهستانی بودن منطقه نیازمند این است که مسئولین حمایت بیشتری داشته باشند . استان ما به لحاظ هم مرز بودن با چهارکشور از نظر جغرافیایی و اقلیمی شرایط مساعدی دارد و می تواند با برگزاری تورهای متعدد میزبان بسیاری از مسابقات باشد و درهمین راستا عقد تفاهم نامه ای با منطقه آزاد ماکو صورت گرفته.که با توجه به وضعیت کرونا این موضوع کمی عقب به تاخیر افتاده است .