گفت وگو با صفرزاده سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان :

پیست BMX قم می تواند پایگاه خوبی برای شناسایی استعدادهای برتر باشد

پيست پمپ ترك BMX كشور در شهر قم در حالی افتتاح شد که روزجمعه اولین دوره مسابقات استانی دوچرخه سواری در سبک پمپ ترک در دو رشته کراس کانتری و بی ام ایکس ودر دورده جوانان وبزرگسالان در این پیست برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، مهرداد صفرزاده به عنوان سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان در گفت وگویی اعلام کرد :  روز جمعه همزمان با اقتتاح پیست ، مسابقات پمپ ترك BMX با حضور ۳۵ دوچرخه سوار در رده های سنی نونهالان تا بزرگسالان برگزار شد که بازتاب بسیار خوبی بهمراه داشت.

وی افزود: این مسابقات که با هدف ارتقا رشته دوچرخه سواری میان علاقمندان و با اجرا تمام پروتوکل های بهداشتی بر گزار شد می تواند پایگاه خوبی برای رشد دوچرخه سواری در سطح کشور باشد . چرا که ما از طیق همین پایگاهها می توانیم استعدادهای نخبه را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم .

صفرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: معتقدم سطح مسابقات بسیار عالی بود .استقبال خیلی صورت گرفت و امیدوارم انشاله در آینده نزدیک در سایر استان ها هم شاید ساخت چنین پیست هایی باشیم .یکی از برنامه های کمیته BMX این است که بتوانیم ساخت این نوع پیست ها را در سایر استان ها گسترش بدهیم .

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه BMX یکی از رشته های المپیکی است و می تواند جایگاه خوبی  در بین رشته های دوچرخه سواری داشته باشد باید مورد حمایت کمیته ملی المپیک باشد تا جایگاه اصلی خودش را بدست آورد.