قمری: دوچرخه‌سوار هم حقی از جاده دارد/ برگزاری مسابقاتی استانی با مجوز است

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: برگزاری مسابقات استانی با مجوز است و اصلا خارج از قوانین ستاد ملی با مبارزه با کرونا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

خسرو قمری در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که وقتی اجازه برگزاری مسابقات دوچرخه سواری به فدراسیون داده نشد، استان ها به چه صورت مسابقه برگزار می کنند و دارای مجوز هستند یا خیر، بیان کرد: قطعا مجوز دارند. استان ها براساس وضعیت خود از لحاظ شیوع ویروس کرونا مجوزهای لازم را می گیرند و مسابقه را برگزار می کنند. بلافاصله هم پس از مسابقه، ورزشکاران به خانه بر می گردند اما برگزاری مسابقات در سطح کشور امکان پذیر نیست چون بحث تجمع زیاد افراد و اسکان آنها مطرح است. مسابقات در استان ها مجوز دارد و اصلا خارج از قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی توان کاری انجام داد.

قمری در مورد افزایش آمار قربانیان تمرین در جاده گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شده تمرینات هیات ها دچار مشکل شود و برخی از ورزشکاران هم بدون مربی به تمرین می روند. افرادی که مشکلی برای آنها به وجود آمده خارج از برنامه هیات تمرین رفته اند. من به عنوان رییس فدراسیون واقعا از این اتفاقات ناراحت می شوم و هر زمان که می خواهیم کار فرهنگی و همگانی انجام دهیم این چنین اتفاقاتی می افتد و تمام برنامه ما را بهم می ریزد. نیاز است مردم ما هم هنگام رانندگی یک دوچرخه سوار را می بینند، مسائل ایمنی را رعایت کنند و بدانند دوچرخه سوار هم حقی از جاده دارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا از الان وعده کسب مدال در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ را داد، تصریح کرد: بالاخره هر کسی در ورزش است می خواهد کارنامه خوبی داشته باشد. در بازی های آسیایی قبلی نتیجه ای که انتظار داشتیم رقم نخورد. اگر مقام های چهارمی و پنجمی تبدیل به مدال می شد الان کارنامه بهتری داشتیم. ما در آماده سازی نهایی به مشکلاتی برخورد کردیم اما الان شرایط فرق کرده و در بخش بانوان در رشته کوهستان و جاده شرایط خوب است. در جوانان هم یکی دو نفر شرایط خوبی دارند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: نمی خواهیم پسرفت کنیم و اگر بگوییم از الان مدال نمی گیریم خب کار دوچرخه سواری دیگر تمام است. امیدواریم مجددا کسب مدال کنیم. به هر حال در ورزش زمین خوردن هم هست و امیدوارم با حمایت وزارت وررش و کمیته ملی المپیک دوچرخه سواری دوباره به مدال آوری در سطح بازی های آسیایی برگردد.

قمری در مورد اینکه کمک مالی دولت و کمیته ملی المپیک به فدراسیون دوچرخه سواری انجام گرفت یا خیر گفت: پیگیر هستم. قرار است کارشناسان بیایند و بازدیدی از پیست BMX  و ساختمان در حال ساخت فدراسیون داشته باشند. مکانی هم که برای احداث پیست BMX در نظر گرفته شده در انتهای پیست اتومبیلرانی است.

او افزود: همان روزی که آقای صالحی امیری بازدیدی از فدراسیون دوچرخه سواری داشت تمام موارد و مشکلاتی که وجود داشت را در نامه ای به اطلاع او رساندیم و قرار شد در هیات اجرایی صحبت شود و مبلغی را برای کمک به ما در نظر بگیرند.