توزیع ماسک رایگان توسط هیأت دوچرخه‌سواری ارومیه در مناطق محروم

بیش از ۳۰ دوچرخه سوار به عنوان سفیران سلامت با توزیع بیش از ده هزار ماسک، یاری گر دانشگاه علوم پزشکی استان خواهند بود.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، در حالیکه با وجود تلاش های شبانه روزی  پزشکان و پرستاران آذربایجان غربی، این استان همچنان در وضعیت قرمز و شرایط بحرانی قرار دارد، این مجموعه در طی جلسه ای با حضور فرماندار ارومیه اقدام به ایجاد پویشی  تحت عنوان سفیران سلامت کرده است. در طرح سفیران سلامت، هیات های ورزشی استان با همکاری ورزشکاران اقدام به تهیه و توزیع ماسک رایگان در مناطق محروم می نمایند.

پیست دوچرخه‌سواری ارومیه در دست اقدام 

محمدرضا اسدی رئیس هیأت دوچرخه‌سواری آذربایجان غربی، در تشبیه حال و احوال امروز کشور در شیوع بیماری کرونا به ایام هشت سال دفاع مقدس، این بیماری  را جنگ خاموش و بیولوژیک دانسته که فعالیت های ورزشی را راکد کرده است.

اسدی با بیان اینکه شیوع کرونا نباید مانع فعالیت های ورزشی شود گفت: همواره باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و پیوستن به سفیران سلامت هم در عین کمک به خروج استان از وضعیت بحرانی می تواند زمینه ساز کشف استعدادهای برتر و قهرمان پروری نماید.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان، با ابراز اینکه متاسفانه با وجود کسب رتبه های برتر کشوری توسط این هیأت، هنوز پیست دوچرخه‌سواری برای تمرین های روزانه دوچرخه سواران در دسترس نیست، گفت: فرماندار ارومیه پس از استقبال گرم از پیوستن هیأت دوچرخه‌سواری استان به پویش سفیران سلامت، ایجاد پیست دوچرخه‌سواری را به عنوان اولین نیاز دوچرخه‌سواران در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

اسدی با اعلام اینکه تعداد ۱۰ هزار ماسک رایگان  توسط دو خیر و حامی هیأت دوچرخه‌سواری استان طی روزهای زوج این هفته در محله های صمدزاده، باباساعی، حسین آباد، و سایر محله های ارومیه توزیع می شود.

فرماندار ارومیه در رأس پویش سفیران سلامت

ژیلا نقوی، مسئول هماهنگی سفیران سلامت مردمی مرکز بهداشت در سطح کلانشهر ارومیه، پویش سفیران سلامت را نتیجه همت، حمایت و پشتیبانی فرمانداری ارومیه عنوان کرده و افزود: علیرضا ملامحمدی زاده فرماندار ارومیه راهبری و هدایت سفیران سلامت را به عهده داشته و در رأس فعالیت های این پویش قرار دارد.

نقوی، نقش دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت  ارومیه را نقشی فنی بیان کرده که با همکاری هیأت های ورزشی در تهیه و توزیع ماسک رایگان و آموزش در محلات محروم ، امید نابودی ویروس کرونا را به واقعیت مبدل سازد.