گفت وگو با دوچرخه سوار نیشابوری تیم ملی

نصرآبادی : مسیر تمرین ما محل پارکینگ اتوبوس های بین شهری شده است

از سال 2012 عضو تیم ملی دوچرخه سواری است و جزو اولین و تنها گروه اعزامی نوجوانان ایران به مسابقات بین المللی ایروان است. مدال های رنگارنگی کسب کرده و با توجه به شرایط کرونایی ، تمربناتش را با انگیزه زیادی پیگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، احمد نصرآبادی ملی پوش سرعت  23 ساله نیشابوری می گوید: در این 8 ساله که عضو تیم ملی بودم مسابقات زیادی را برای کشورم رکاب زدم . از مسابقات قهرمانی جهان 2014 گرفته تا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2014 و  2015 و اولین گروهی بودم که به مسابقات کمپ بین المللی کره جنوبی اعزام شدم.

وی افزود: در حال حاضرعضو تیم سپاهان هستم . سه سال پیاپی با وجود تمامی مشکلات موجود با تیم این اصفهانی در مسابقات مختلف رکاب می زنم .

نصرآبادی در پاسخ به این سئوال که چرا تیمداری در لیگ ایران ضعیف است اظهار داشت: با وجود شرایط اقتصادی حاکم در کشور انگیزه شرکت ها، سازمان ها و کمپانی ها برای تیمداری بسیار کم شده و متاسفانه شرایط و سیاست های ورزش کشورهم به صورتی نیست که انگیزه برای تیم داری ایجاد شود.

ملی پوش نیشابوری در ادامه خاطر نشان کرد : دوچرخه سواری این روزهای ایران با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط ارزی واقعا گرفتار شده چون تمام تجهیزات وارداتی هستند و خرید مستقیم باید انجام شود و به دلیل وجود تحریم ها حتی روند واردات هم با مشکل مواجه شده است خیلی شرایط رو برای ورزشکاران سخت کرده است و از طرفی هم مبلغ قرار داد ها اصلا با نرخ ارز هماهنگ نیست و واقعا قراردادها به سختی جواب هزینه های سالانه دوچرخه سوار را می دهد.

وی ادامه داد: به لطف فدراسیون با وجود شرایط کرونا فضای پیست های کل ایران برای تمرین دوچرخه سواران فراهم شده اما مشکل اصلی و خطرات اصلی دورچرخه سواری برای زمان های تمرین دوچرخه سواران در جاده است که متاسفانه این روزها هر هفته شاهد بروز اتفاقا ناگواری برای دوستان ما شده و متاسفانه شهرداری ها هیچ تدابیری برای تمرین حرفه ای ورزشکاران نمی کنند البته خوشبختانه برای دوچرخه سواری آماتور خصوصا در کلان شهرها مسیرهای مناسب تعبیه شده اما در شهرستان ها هنوز خیلی فضا برای کار کردن و وتوسعه وجود دارد. این در حالی است که در کشور های توسعه یافته در تمامی شهرها مسیرهای دوچرخه تعبیه شده و با رنگ های مخصوص و تابلو های راهنمایی رانندگی مشخص شده است .

 وی با انتقاد از فرهنگ رانندگی و اوضاع نابسامان اطراف مجموعه ورزشی آزادی گفت : متاسفانه در کلان شهر تهران که مسیر دورمجموعه آزادی تنها مسیر تمرین دوچرخه سواران است تبدیل به پارکینگ اتوبوس های بین شهری شده و حتی کوچک ترین تابلویی برای اینکه مشخص شود این مسیر محل تمرین دوچرخه سواران است وجود ندارد. درباره فرهنگ ماشین سواری که بارها به آن اشاره داشتیم درخواست داریم تا رانندگان عزیز حداقل فاصله 1.5 متری را با دوچرخه سواران حفظ کنند باور کنید این ورزشکاران تمامی این خطر ها را برای بالا بردن پرچم ایران عزیز به جان میخرند.