گفت وگو با آیدین بامراد رکاب زن تیم ملی جوانان

امیدوارم ستاد کرونا مثل فوتبال اجازه مسابقات دوچرخه سواری را بدهد

سال گذشته بود که مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور به میزبانی مشهد در ماده استقامت جاده با حضور 50 رکابزن از 19 استان برگزار شد که در نهایت یک جوان مشکین شهری موفق به کسب عنوان قهرمانی استقامت جاده شد. دوچرخه سواری که توانست با این عنوان ، جایگاهش را در تیم ملی مستحکم تر کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، آیدین بامراد رکابزن جوانان تیم ملی در گفت وگویی گفت: در این دو سالی که در خدمت تیم ملی بودم توانستم در کشور عنوان قهرمانی را کسب کنم البته یک بار هم در مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی کشور نایب قهرمان شدم. مسابقات آسیایی هم اعزام شدم اما مدالی کسب نکردم .

وی افزود: به نظرم شرایط فعلی رشته دوچرخه سواری خوب نیست چرا که نه باشگاهها تیمداری می کنند و نه اسپانسری وجود دارد . قبلا می شد یک ماه کار کرد و یک دوچرخه متوسط خرید اما امروز به خاطر افزایش دلار و هزینه بالایی دوچرخه باید 3 سال کار کنی تا یک دوچرخه بخریم. امروزه قیمت لاستیک کورسی حدود یک میلیون تومان است و این کار را برای ما سخت می کند.

 بامرداد با اشاره به ویروس کرونا اظهار داشت: نزدیک 5 ماه است که به خاطر کرونا مسابقه نداده ایم و حتی در ابتدا تمرین هم نمی کردیم هر چند الان تمرینات را پیگیر هستم اما امیدوارم هر چه زودتر مسابقات لیگ شروع شودو بتوانیم در آن شرکت کنیم . برای مسابقه دادن در لیگ لحظه شماری می کنم . امیدوارم ستاد کرونا به دوچرخه سواری هم مثل فوتبال اجازه برگزاری مسابقات را بدهد.

ملی پوش جوانان تیم ملی در ادامه خاطر نشان کرد : یکی دیگر از مشکلات ما درتمرینات عدم رعایت فاصله 5/1 متری ماشین ها در جاده است. متاسفانه برخی ازراننده ها حد فاصل را رعایت نمی کنند و بعضا در می بینیم که حوادث جبران ناپذیری  را رقم می زنند.