ئيس هيأت دوچرخه سواري فارس مطرح کرد:

اعمال پیوست فرهنگی در برنامه های  دوچرخه سواری فارس 

رئيس هيأت دوچرخه سواري فارس با بیان اینکه نگرش‌ها نسبت به این رشته ورزشی نسبت به قبل تغییر کرده است، گفت: امروز تمام برنامه‌هاي دوچرخه سواري به ويژه دوچرخه سواري در مناسبت‌هاي ملي و مذهبي، پيوست فرهنگي دارند.

به گزارش روابط عمومي فدارسیون دوچرخه سواری به نقل از هيأت دوچرخه سواري فارس، محمدجواد كشاورز در ديدار  با سرهنگ پاسدار زارعي، مسئول فرماندهی سپاه ثارلله شيراز بيان كرد: ورزش دوچرخه سواري يك سيستم جديد حمل و نقلي است كه به دليل ارتقاي سلامت جسمي و جلوگيري از آلودگي‌هاي زيست محيطي به عنوان يك حمل و نقل سبز معرفي مي‌شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي كسب عنوان شهر ملي دوچرخه توسط كلانشهر شيراز، عنوان كرد: از دي ماه سال گذشته و با آغاز فعاليت دور جديد مديريت اين هيأت در قالب يك مجموعه جوان و پرتوان، اقدامات خوبي رقم خورده است.

رئيس هيأت دوچرخه سواري فارس خاطرنشان كرد: در حالي كه در سال ٩٨ تنها ٨٠ كيلومتر  مسير دوچرخه سواري در شيراز احداث شده بود اما با تمركز بر اين موضوع به عنوان يك اولويت، امروز به ٢٠٠ كيلومتر افزايش يافته است.

كشاورز عنوان كرد: همچنين مقرر شده تا يك رينگ دوچرخه سواري با هدف توسعه گردشگري، قهرماني و تقويت زيرساخت‌هاي ورزش همگاني در پيرامون شيراز احداث شود.

او به ميزبان شيراز در اردوی تيم ملي دوچرخه سواري كوهستان هم اشاره و اضافه كرد: شيراز، قطب كوهستان ايران در دوچرخه سواري محسوب مي‌شود.

رئيس هيأت دوچرخه سواري فارس ادامه داد: امروز دوچرخه سواري جايگاه خوبي بين مردم به ويژه در شرايط شيوع كرونا پيدا كرده است، چرا كه تنها رشته ورزشي است كه مجاز به فعاليت است؛ هم انفرادي است و هم فاصله استاندارد در آن رعايت مي‌شود.

کشاورز افزود: در حوزه دوچرخه سواري يكسري باشگاههاي مجاز و يكسری گروههاي غيرمجاز در شیراز داريم كه اقدام به ساماندهي اين گروهها كرده‌ايم؛ معمولا شبهاتی كه در اين رشته وجود دارد مربوط به اين گروه‌های غیرمجاز است كه فعاليت آنها هم شناخته شده نيست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر این نکته که مطالبات اجتماعي دوچرخه سواري در حوزه بانوان به شدت زياد شده، عنوان کرد: چون راهكاري در این باره وضع نشده، ‌به اين حجم از مطالبه رسيده‌ايم.

رئيس هيأت دوچرخه سواري فارس با تاکید بر اینکه ساماندهي اين رشته ورزشي از اولويت‌هاي هيأت متبوع است، گفت: نيازمند چارچوب هدفمند و قانون مشخص در حوزه بانوان هستیم.

کشاورز همچنین خاطرنشان کرد: اگر پيست دوچرخه سواري شيراز كه از پروژه‌هاي ملي است، راه‌اندازی شود، به بسياري از مطالبات اجتماعي بانوان پاسخ داده خواهد شد.

سرهنگ پاسدار زارعی، مسئول فرماندهی سپاه ثارالله شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه عرصه ورزش، عرصه خودسازي و تربيت است، گفت: ورزش در رشد جامعه تاثير بالايي دارد و به توان جواني كمك مي‌كند و موجب كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

او همچنین با بیان اینکه دوچرخه سواري يك ورزش مفرح بخش هم در بخش انفرادي و هم همگاني است، افزود: استفاده از دوچرخه در جامعه به ويژه كلانشهرها، موجب جلوگیری از چالش‌های زيست محيطي، كاهش ترافيك و...خواهد شد.

سرهنگ زارعی خاطرنشان کرد: از آنجا که دوچرخه سواری یک ورزشي است كه قوانين و ضوابط خاص خود را دارد، لذا اگر برنامه ريزي شود و تسهيلات و امكانات مناسبی هم در اختیار متقاضیان قرار گیرد، شاهد استقبال بيشتري از اين رشته ورزشي خواهیم بود.

او با تصریح بر اینکه در عرصه ورزش همانند بسیاری از امور تابع قانون و شريعت هستيم، گفت: مواردي در خصوص دوچرخه سواري بانوان مطرح مي‌شود كه برخي شهرها سخت تر برخورد مي‌كنند. اما تاکنون هيچ مرجعي اجازه نداده كه دوچرخه سواري براي زنان در عرصه عمومي انجام شود اما در مكان‌هاي بسته و پارك و باغ بانوان اين مهم، انجام شدني است.

مسئول فرماندهی سپاه ثارالله شیراز در پایان این نشست آمادگي این ناحیه از سپاه را برای استفاده از ظرفيت‌هاي هیأت دوچرخه سواری در راستای توسعه و تقويت اين رشته ورزشي اعلام کرد.
بنابراين گزارش، در پایان این نشست ابلاغ سرهنگ پاسدار موسی زارعی، بعنوان عضو هیات رئیسه دوچرخه سواری استان فارس تقدیم شد.