در راستای فراهم شدن بستری مناسب برای دوچرخه سواری

تفاهم نامه فدراسیون دوچرخه سواری با شهرداری منطقه17 امضا شد 

 تفاهم نامه فدراسیون دوچرخه سواری با شهرداری منطقه 17 در راستای استفاده از ظرفیت های این منطقه برای برگزاری مسابقات، همایش ها و اردوهای تیم های ملی دوچرخه سواری امضا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، امروز محمود کلهری شهردار منطقه 17 تهران ضمن بازدید از فدارسیون و ساختمان در حال احداث ، تفاهم نامه ای را با فدراسیون دوچرخه سواری امضا کردند.

در این تفاهم نامه مقرر گردید زیرساخت های دوچرخه سواری که به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه سلامت و هم در مباحث شهری مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی ها و کاهش هزینه ها موثر است برای استفاده عموم فراهم گرددهدف از این تفاهم نامه ، مهیا شدن بستری مناسب برای برگزاری همایش ها ، مسابقات و آماده کردن زیر ساخت جهت تردد دوچرخه سواران منطقه می باشد.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در حاشیه این نشست گفت : همان طور که در جلسات قبل به آن اشاره داشتیم ما توانایی برگزاری مسابقات و نمایشگاه را در منطقه 17 داریم و امیدواریم با توجهی که شهردار محترم منطقه نسبت به دوچرخه سواری دارند در آینده نزدیک بتوانیم گام های موثری برداریم . نصب تابلو حق تقدم با دوچرخه یکی از نکات کلیدی در احداث در خیابان ها است که باید به آن توجه زیادی داشت.

محمود کلهری شهردار منطقه 17 هم با اشاره به اینکه ما باید از فضای عرض گذر خودرو کم کنیم اظهار داشت: همواره تاکید زیادی بر استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری داریم . حتی مدیران را در نواحی شهرداری مکلف به استفاده از دوچرخه کردیم که با استقبال آنها روبرو شده و امروز شاهد آن هستیم که در سرکشی های میدانی از این وسیله استفاده می کنند . ما باید از فرصتی که به خاطر کرونا بدست آمده استفاده کنیم و برای فرهنگ دوچرخه سواری ورود جدی داشته باشیم .پس باید تا آنجا که امکان دارد از فضایی که برای عرض گذر خودرو وجود دارد کم کرده و به فضای دوچرخه سواری اضافه کنیم.

 در پایان مراسم تفاهم نامه ای میان فدراسیون دوچرخه سواری و شهرداری منطقه 17 برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری توسط هر دو نماینده به امضا رسید.