مربی تیم ملی دوچرخه سواری: بدون تدارکات خوب در المپیک صرفا شرکت کننده ایم

مربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: براری گرفتن نتیجه مطلوب در المپیک توکیو باید تدارکات خوبی داشته باشیم در غیر این صورت صرفا یک شرکت کننده خواهیم بود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، محمود پراش در گفت و گو با ایسنا درباره برگزاری اردوی تیم ملی دوچرخه سواری بیان کرد: از اردو واجب تر برگزاری مسابقات لیگ است چون منبع اصلی درآمد دوچرخه سواران از همین مسابقات است. از طرفی وقتی مسابقه ای نباشد برگزاری اردو کاری بی معنی است و تمام هم و غم ما این است که بتوانیم مسابقات داخلی خود را برگزار کنیم. قرار است دوباره جلسه ای با ستاد مقابله با کرونا در ورزش گذاشته شود تا مجوز برای لیگ دوچرخه سواری را بگیرند.

او ادامه داد: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برای سال ۲۰۲۰ مسابقه ای نگذاشته و باید دید برنامه برای سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود سپس طبق آن برنامه ریزی می کنیم و البته المپیک و پارالمپیک توکیو را در نیز در پیش داریم.

پراش در پاسخ به این پرسش که فکر می کند دوچرخه سواری ایران امکان گرفتن نتیجه قابل قبول در المپیک را داشته باشد یا خیر، تاکید کرد: باید برنامه داشته باشیم و نفراتی که کاندیدای حضور در المپیک هستند، هم سطح با المپیک شرکت کنند. در این شرایط عملکرد رکابزنان را می بینیم و بهترین نفر را انتخاب می کنیم . در واقع همه چیز بستگی به این دارد که چه تدارکی برای المپیک بینیم اگر تدارک ما خوب باشد قطعا نتیجه مطلوبی می گیریم اما اگر به همین شکل جلو برویم صرفا یک شرکت کننده خواهیم بود.

 او در مورد لزوم حضور در مسابقات بیشتر گفت: نمی شود با حداقل امکانات و شرکت نکردن در مسابقات، بهتر از کشورهایی که کار کرده اند، نتیجه بگیریم چون واقعا عدالت خدا زیر سوال می رود. ما در گذشته با کشورهای دیگر برابر بودیم چون مسابقه می رفتیم و مثل آنها کار می کردیم اما الان شرایط اقتصادی عوض شده و تیم های باشگاهی خود را از دست داده ایم و باید تغییری در خودمان ایجاد کنیم تا بتوانیم در آینده نتیجه بگیریم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری افزود: هزینه هایی دوچرخه سواری بالا است و با این شرایط اقتصادی نه مسابقات پیست می توانیم شرکت کنیم و نه جاده. از لحاظ امکانات هم ضعیف تر از دیگر از کشورهای آسیا هستیم و وزارت ورز ش و کمیته ملی المپیک باید یک بوجه اختصاصی که اندک هم نباشد فقط برای خرید تجهیزات بدهند تا بتوان واقعا دوچرخه سواری را متحول کرد.

پراش در مورد مسابقات خود جوشی که رکابزنان خودشان هر هفته برگزار می کنند، گفت: وقتی مسابقه ای نباشد انگیزه ها از دست می رود و رکابزنان هم این چند ماه که مسابقه نبوده خسته شده بودند از این رو رقابت تمرینی داریم تا هم شور و هیجانی بین آنها ایجاد شود و هم از لحاظ جسمی و ذهنی برای مسابقات لیگ آماده شوند. رقابت تمرینی در روز هایی که مقدور است برگزار می کنیم و البته بسیار هم رعایت می کنیم که مشکلی برای کسی پیش نیاید و تا الان هم خدا را شکر کسی مشکلی نداشته است.