حضور فقط یک دوچرخه‌سوار ایرانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ نیاز به اعزام برای قطعی کردن یک سهمیه پارالمپیک

با تغییر قوانین توزیع سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته دوچرخه‌سواری، فقط یک رکابزن ایرانی در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه یه نقل از تسنیم سرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ، درباره آخرین وضعیت توزیع و کسب سهمیه‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو در رشته دوچرخه‌سواری اظهار داشت: در حوزه مربوط به پارالمپیک، یک سهمیه به ایران اختصاص یافته که به نام کشورمان است. این سهمیه به کشورمان تعلق گرفته است، اما باید در یکی دو رقابت حضور پیدا کنیم تا قطعی شود. در واقع با انجام یکی دو اعزام، حضور یک رکابزن ایرانی در پارالمپیک 2020 توکیو قطعی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در همین باره با مسئولان کمیته ملی پارالمپیک صحبت‌هایی داشته‌ایم تا برای این اعزام‌های مورد نیاز به فدراسیون کمک کنند و در نهایت بتوانیم یک رکابزن در بازی‌های پارالمپیک داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره سهمیه‌های مربوط به المپیک 2020 توکیو گفت: در رشته کوهستان هنوز پرونده سهمیه المپیک باز است. با توجه به اینکه طی چند ماه اخیر هیچ‌گونه فضای رقابتی در رشته کوهستان وجود نداشته است، باید منتظر تصمیمات فدراسیون جهانی برای سال 2021 باشیم.

قمری همچنین خاطر نشان کرد: در رشته جاده فقط یک سهمیه به ایران اختصاص یافته است. با توجه به تغییراتی که در وضعیت توزیع سهمیه‌های المپیک صورت گرفته است، ایران فقط یک نماینده در این بازی‌ها خواهد داشت. در دوره‌های گذشته سهمیه به صورت قاره‌ای توزیع می‌شد و با توجه به رقابت با 34 کشور در آسیا شانس زیادی داشتیم، اما حالا این توزیع براساس شرایط جهانی است و همین مسئله با توجه به رقابت با نزدیک به 200 کشور، کار را سخت می‌کند. با شرایط کنونی نزدیک به 85 تا 90 درصد سهمیه‌ها به کشورهای اروپایی می‌رسد.

وی در خاتمه تصریح کرد: کم شدن سهمیه‌های ایران به معنای این نیست که ما نسبت به قبل دوره قبل امتیازات کمتری جمع کرده‌ایم. در واقع اگر شرایط توزیع سهمیه به مانند دوره‌های قبلی بود، ما با همین امتیازاتی که کسب کرده‌ایم، می‌توانستیم در توکیو چهار سهمیه داشته باشیم.