احمدی: برای آقایان در همچنان بر روی پاشنه سیمانی می چرخد!/ لیگ را با مسابقات خارجی شبیه‌سازی می کنیم

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری گفت: داشتن پیست چوبی برای فدراسیون دوچرخه سواری تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه ؛ علی احمدی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار دانا اظهار داشت: درحال حاضر پیست‌های چوبی جایگزین پیست‌های سیمانی شده‌اند اما برای دوستان ما در وزارت ورزش و سازمان تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در همچنان بر پاشنه سیمانیش می‌چرخد.

احمدی در این خصوص توضیح داد: داشتن پیست چوبی برای ما یک رویای دست‌ نیافتنی شده است. پیست سیمانی دیگر به کار ما نمی‌آید، چون وقتی ورزشکار به مسابقات خارجی اعزام می‌شود و روی پیست چوبی مسابقه می‌دهد عادت و آشنایی لازم را به آن ندارد. با این حال همچنان وزارت ورزش اصرار به ساخت پیست سیمانی در کشور دارد.

ملی‌پوش اسبق دوچرخه سواری ایران به پیست ناتمام چوبی رشت اشاره کرد و گفت: بیشتر از 10 سال یک تیم مهندسی ایرانی قول ساخت پیست چوبی را به ما دادند اما در همان مرحله طراحی و شروعِ اجرا به مشکل خوردند. اگر می‌خواهیم این پیست را داشته باشیم، باید کارِ طراحی و اجرای پیست چوبی دوچرخه‌سواری را به مهندسین خارجی بدهیم. یک مشکل دیگر هم اینجاست که آن‌قدر زمان ساخت پیست‌ها طولانی می‌شود که هنگام افتتاح یک پیست خراب و مستهلک را به ما تحویل می‌دهند.

احمدی در مورد مرحله دوم برگزاری مسابقات لیگ دوچرخه سواری در تبریز خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است لیگ را با مسابقات خارجی شبیه‌سازی کنیم. دیگر از مسیرهای کوتاه و سبک خبری نیست و دوچرخه سوار باید عادت کند روز مسابقه بالای 150 کیلومتر رکاب بزند. البته دور اول لیگ در گلپایگان برای ما رضایت‌بخش بود و مشخص شد دوچرخه سوران در این وقفه چندماهه بخاطر کرونا تمریناتشان را انجام می‌دادند.

علی احمدی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در پایان به وضعیت مالی فدراسیون پرداخت و گفت: وقتی قیمت دوچرخه به 300 میلیون تومان رسیده و از آن طرف بودجه سالانه فدراسیون از سوی وزارت ورزش فقط 3 میلیارد تومان بسته می‌شود شما خودتان حساب کنید فدراسیون دوچرخه سواری با این همه رشته و ماده و مسابقات داخلی و خارجی چه کار می‌تواند بکند!؟ قیمت دوچرخه در دنیا نسبت به 10 سال پیش تفاوتی نکرده اما بالا رفتن شدید قیمت ارز در کشور اکثر فدراسیون‌های ورزشی را با مشکلات مختلفی روبرو کرده است.