پراش: از عملکرد ملی‌پوشان دوچرخه‌سواری در لیگ راضی هستم/ امیدوارم مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری از عملکرد ملی‌پوشان در مرحله نخست رقابت‌های لیگ برتر ابراز رضایت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، محمود پراش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری مرحله نخست رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه‌سواری اظهار داشت: با توجه به اینکه رکابزنان طی 6، 7 ماه گذشته در هیچ رقابتی شرکت نکرده بودند، به نظرم مسابقه خوبی بود و در واقع استارت خوبی برای مسابقات بعدی زده شد. امیدوارم مرحله بعدی و دیگر رقابت‌های مدنظر را نیز تا شروع فصل سرما برگزار کنیم تا مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان در مرحله نخست گفت: با وجود آنکه رکابزنان ملی‌پوش در ماه‌های گذشته در هیچ رقابت رسمی شرکت نکرده بودند، اما شرایط‌شان خوبی بود و از عملکردشان راضی هستم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری درباره برنامه‌های پیش‌رو عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما برگزاری تمامی مراحل لیگ برتر است. این مسابقات تنها منبع درآمد برای رکابزنان محسوب می‌شود و بر همین اساس تلاش مسئولان بر آن است که این مسابقات به طور کامل برگزار شود. پس از آن نیز به دنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور هستیم. البته برای این مسابقات پروتکل‌های خاصی که از سوی فدراسیون جهانی مشخص شده است را باید اجرایی کنیم، در غیر این صورت 50 هزار فرانک سوئیس جریمه می‌شویم. این مسابقات اهمیت زیادی به ویژه در بخش جاده دارد و باید با رعایت تمامی پروتکل‌ها و اجرای قوانین، این رویداد را به سرانجام برسانیم.

پراش با اشاره به احتمال برگزاری مسابقات جاده قهرمانی آسیا به میزبانی امارات گفت: هنوز تقویم رسمی سال 2021 از سوی کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا و فدراسیون جهانی اعلام نشده است و قرار است این اتفاق تا نوامبر رخ بدهد. با این وجود اگر مشکلی به وجود نیاد، کشور امارات میزبانی این رویداد خواهد بود.

وی در پایان درباره سهمیه‌ اختصاص یافته به دوچرخه‌سواری ایران برای حضور در المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: سهمیه‌ها در دوره‌های قبلی المپیک براساس رنکینگ کشورها در قاره آسیا اختصاص می‌یافت، اما برای این دوره شرایط فرق کرده و براساس رنکینگ جهانی است. همین مسئله نیز کار را سخت کرد و در نهایت یک سهمیه به ایران رسید.