مسئول برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری بانوان

خلوتی: تهران میزبان خوبی برای مسابقات دوچرخه سواری خواهد بود

مسئول برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری بانوان گفت: سطح کیفی مسابقات بانوان با توجه به تعطیلی شیوع ویروس کرونا خوب بود و بانوان فراتر از انتظار ظاهر شدند.

فرشید خلوتی مسئول برگزاری لیگ اولین مرحله لیگ دوچرخه سواری بانوان گفت : با توجه به اینکه صدور مجوز برگزاری لیگ به ما دیر اعلام شد اما با برنامه ریزی منجسم فدراسیون و هیات دوچرخه سواری استان تهران از چهارشنبه تا جمعه گذشته توانستیم مسابقات لیگ دوچرخه‌سوای بانوان را در ماده‌های استقامت جاده، پیست و تایم تریل در دو بخش بزرگسالان و جوانان برگزار کنیم. در واقع همه عوامل در فدراسیون سعی کردیم که این میزبانی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ۷ ماهه مسابقات و تمرینات شده بود هر چند در ۳ ماه گذشته دوچرخه سواران با رعایت پرتکل های بهداشتی تمرینات خود را برگزار می کردند اما باید اظهار داشت انصافا با تمام این وقفه ها تیم های خوبی در این دوره و با انگیزه زیاد شرکت کردند که فراتر از انتظارات ظاهر شدند.

مسئول برگزاری لیگ دوچرخه‌سواری بانوان تصریح کرد: در اولین مرحله لیگ بانوان مجموعا 13 تیم از کل کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند و نتایج خوبی در لیگ ثبت شد. هر چند برای ما برگزاری یکدفعه ای میزبانی مسابقات بانوان سخت بود اما باید یادمان باشد که برگزاری همین مسابقات است که بانوان را انگیزه می دهد و می تواند باعث پیشرفت آنها شود. رشته دوچرخه سواری از رشته های پول دار نیست و ورزشکاران بیشتر به خاطر علاقه‌شان به این رشته رکاب می‌زنند.

خلوتی در مورد مشکلات این رشته تاکید کرد: اول بگویم که اسپانسرهای زیادی در دوچرخه‌سواری وارد نمی‌شوند چون حامیان مالی انتظار دیده شدن دارند. تبلیغات در این رشته کم است.هزینه های آین رشته علی رقم اینکه زیاد به چشم نمی آید اما بسیار بالا است .در کل دوچرخه‌سواری برای رشد و پیشرفت بیشتر نیاز به حمایت بیشتری دارد. 

رئیس کمیته همگانی فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه خاطر نشان کرد: در آینده بازهم مسابقات لیگ را به میزبانی تهران برگزار خواهیم کرد و سعی مان بر این است تا هر چه بهتر این مسابقات را برگزار کنیم .